عملیات اجرایی خط دوم انتقال گاز شمال ایران آغاز می‌شود

مدیر منطقه ۹ عملیات انتقال گاز گفت: مصوبه هیئت مدیره شرکت ملی گاز ایران درباره اجرای خط دوم ۳۰ اینچ شمال کشور عملیاتی می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مقدم بیگلریان در نشست با  احمد حسین زادگان، استاندار مازندران که درباره برنامه‌ها و مسائل پایداری انتقال گاز استان مازندران برگزار شد، اظهار کرد: مهم‌ترین نیاز اجرایی این پروژه ملی، تأمین مالی و سفارش و ساخت لوله بود که خوشبختانه در مرحله پایانی است و کار طراحی تفصیلی و تهیه اسناد مناقصه هم انجام شده و پروژه هم‌اکنون در مرحله تشریفات مناقصه است.

وی افزود: برای این پروژه از لوله با کلاس ساختمانی بالایی استفاده می‌شود، از این رو حریم ایمنی خط لوله فشار قوی به مقدار قابل توجهی کاهش می‌یابد و به اعتبار این لوله، فشار قطعه مجاورش با نصب ایستگاه کنترل فشار نیز کاهش داده می‌شود، بنابراین حریم ایمنی خط لوله گاز در این منطقه به‌شدت کاهش می‌یابد و مشکلات مردم و شرکت انتقال گاز درباره فواصل حریم ایمنی برطرف می‌شود که این موضوع سبب رونق اقتصادی قابل توجهی با آزاد شدن زمین‌ها و کاهش حریم‌ها در منطقه می‌شود.

مدیر منطقه ۹ عملیات انتقال گاز تصریح کرد: این پروژه اهمیت بالایی دارد و ضمن اینکه با بهره‌برداری از آن، ظرفیت مخزنی قابل توجهی ایجاد می‌شود و این نکته در شرایط پیک مصرف فصل سرما برای ناحیه مرکزی و غرب استان مازندران بسیار مهم است، همچنین سبب می‌شود برنامه‌های گازرسانی به مناطق کوهستانی شهرستان نوشهر - محدوده پول و کجور نیز سرعت گیرد.

بیگلریان ادامه داد: خوشبختانه با حمایت و قول مساعدی که استاندار مازندران برای همکاری در رفع موانع اجرایی پروژه داده، تشریفات مناقصه و اجرایی شدن آن آغاز شده و با پیگیری‌ها و قول مساعدی که شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران داده است، عملیات اجرایی آن از اواسط امسال آغاز خواهد شد.

وی در پایان تأکید کرد: از آنجایی که این پروژه هزینه بسیاری دارد، چنانچه در مراحل اجرایی متوقف شود، خسارت سنگینی را متوجه منابع ملی کشور می‌کند که امیدواریم این دغدغه با همکاری دستگاه‌های اجرایی برطرف شود و این طرح زودتر به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 315645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =