اختصاص ۵.۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی دکل‌های ملی حفاری

شرکت ملی حفاری ایران ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی و روزآمدی دکل‌ها و تجهیزات کاربردی صنعت حفاری در بخش‌های عملیاتی، خدمات فنی و تخصصی و لجستیکی خود اختصاص داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، شهرام شمی‌پور، مدیر بازسازی و ارتقای دستگاه‌ها و تجهیزات حفاری و خدمات جنبی این شرکت گفت: با توجه به ضرورت و اهمیت روزآمدکردن و ارتقای توان تجهیزات و ماشین‌آلات، با تخصیص این اعتبار و هماهنگی با مدیریت امور مهندسی مناقصه‌ها برگزار و قرارداد بازسازی بیش از ۲۲۰ تجهیز مربوط به دکل‌های حفاری، خدمات فنی، ترابری، خدمات ویژه، ابزار در گردش و ایمنی، بهداشت و محیط زیست امضا می‌شود.

وی افزود: این تجهیزات شامل پمپ‌های سیال، دستگاه‌های دراورکس، انواع ابزار نمودارگیری، پمپ تراک‌های سیمان‌زنی و اسیدزنی، کامیون‌های کشنده، کرن، پاوریونیت‌های لوله‌گذاری، دستگاه‌های مولد هوای تنفسی، انواع ژنراتور، آچار هوا، مجموعه‌های فوران‌گیر، سیستم مقابله با گاز هیدروژن سولفوره، مخازن پوشش‌دار ذخیره اسید، بونکرهای حمل سیمان و دیگر ماشین‌آلات است.  

مدیر بازسازی و ارتقای دستگاه‌ها و تجهیزات حفاری و خدمات جنبی شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به نقش اساسی بازسازی و تعمیرات اساسی ناوگان حفاری و خدمات جانبی توضیح داد: این موضوع برای ارائه خدمات مطلوب به شرکت‌های متقاضی، کاهش ساعت توقف ناشی از نقض فنی ادوات و همچنین شتاب‌بخشی به تحقق برنامه‌های سه‌ساله بازسازی بسیار ضروری و اثرگذار خواهد بود.  

شمی‌پور اظهار کرد: پارسال نیز این مدیریت همانند دیگر مجموعه‌ها همسو با اهداف شرکت نسبت به حضور مستمر و مؤثر در افزایش تولید از مخازن هیدروکربوری و مشارکت در توسعه پروژه‌های میدان‌محور از طریق بازسازی و نوسازی ناوگان دستگاه‌های حفاری خدمات فنی، خدمات ویژه و دیگر بخش‌های پشتیبانی برنامه‌ریزی بلندمدت داشته است.

وی گفت: این مدیریت پارسال با بهره‌گیری از توانمندی‌ها و امکانات داخل شرکت و شناسایی و استفاده از توان بخش خصوصی بازسازی، نوسازی و ارتقای دستگاه‌ها و تجهیزات حفاری را انجام داد و به مسئولیت خود را در ارائه خدمات مطلوب به کارفرماها، افزایش عمر مفید و صیانت از اموال و برگرداندن دوباره دستگاه‌ها به چرخه عملیات عمل کرد و سبب صرفه‌جویی مالی و جلوگیری از خروج ارز از کشور شد.

مدیر بازسازی و ارتقای دستگاه‌ها و تجهیزات حفاری و خدمات جنبی شرکت ملی حفاری ایران به ایمن‌سازی پنج دستگاه حفاری و ۱۷ تجهیز مربوط به دستگاه‌های حفاری در قالب قراردادهای سندبلاست و رنگ‌آمیزی و سازندگی و جوشکاری با به‌کارگیری بیش از ۳۵ هزار نفر ساعت اشاره کرد و گفت: تعمیرات اساسی یک دستگاه سویول، مجموعه بالابرنده، کرون بلاک، موتورهای اصلی، ۱۸ دستگاه الک لرزان، دو دستگاه تانکر یک دستگاه ایر هوست از دیگر اقدام‌های این مدیریت است.

شمی‌پور اظهار کرد: پشتیبانی از دستگاه‌های حفاری فعال با تأمین و ارسال بیش از ۱۰ هزار قلم کالا و تجهیزات به موقعیت‌های عملیاتی و دیگر مدیریت‌ها به‌منظور بازسازی و تعمیرات فوری تجهیزات و جلوگیری از توقف عملیات حفاری و امضای قراردادهای بازسازی از دیگر اقدام‌ها و فعالیت‌های این بخش در بازه زمانی یادشده به‌شمار می‌آیند.

کد خبر 315819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =