۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
  • کد خبر: 315948
اتکای بودجه ۹۹ به نفت ۸ درصد بوده است

رئیس‌جمهوری سال ۹۹ را یکی از سخت‌ترین سال‌ها در تاریخ ایران دانست و گفت: در این سال اتکای بودجه به نفت هشت درصد بود که بی‌سابقه است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی امروز (چهارشنبه، ۱۵ اردیبهشت‌ماه) در نشست هیئت دولت، با اشاره به انجام مذاکرات احیای برجام در وین، گفت: امروز مردم ثمره صبر و مقاومت خود را در وین می‌بینند و از نظر من به‌عنوان رئیس دولت، تحریم شکسته شده و اگر همه متحد باشیم، سیاه‌کاری و دغل‌بازی نشود و گزارش‌ها درست به مردم برسد، به‌زودی تحریم برداشته خواهد شد.

وی افزود: آمریکا و طرف‌های ما در مذاکرات راهی جز این ندارند که به قانون برگردند و به تعهدهای خود کامل عمل کنند، امروز همه دنیا در این زمینه یکصداست و می‌گویند که راهی جز اجرای کامل برجام و بازگشت به تعهدها و قانون وجود ندارد و این یک پیروزی بزرگ برای ملت ایران است.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: سال ۹۹ از سخت‌ترین سال‌های تاریخ ایران بود، برای اینکه بدانید چقدر سخت بود، اتکای ما به نفت و میعانات گازی در بودجه ۲ درصد و به نفت و فرآورده‌های نفتی ۶ درصد بوده است. یعنی اگر همه اینها را هم حساب کنیم، ۸ درصد تکیه بودجه ما به نفت بوده که در تاریخ بی‌سابقه است.

روحانی گفت: آنهایی که دولت را نقد می‌کنند که اگر نقد درست باشد بسیار هم خوب است و از آنها متشکریم، به این نکات هم توجه کنند که اتکای دولت در بودجه به نفت و میعانات فقط ۲ درصد بوده و این در تاریخ بسیار مسئله مهمی است و می‌خواستیم به دستور مقام معظم رهبری در این باره عمل کنیم.

وی گفت: قولی که به مردم دادیم این است که در این ماه‌های پایانی دولت، همچنان اهدافمان را دنبال می‌کنیم. هدف ما این است که تحریم را برداریم، کرونا را مهار کنیم، ‌معیشت مردم بهتر شود و تا آنجایی که می‌توانیم طرح‌های نیمه‌تمام را تکمیل کنیم.

کد خبر 315948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =