۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
  • کد خبر: 316001
فجر انرژی عرضه اکسیژن مایع را آغاز کرد

شرکت فجر انرژی خلیج فارس با انجام عملیاتی دقیق، فنی و مهندسی و با توجه به نیاز فوری حوزه بهداشت و درمان و نیاز بلندمدت دیگر صنایع، عرضه اکسیژن مایع به بازار را آغاز کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت فجر انرژی خلیج فارس، علی زال‌خانی، مدیرعامل این شرکت اظهار کرد: اکسیژن مایع یکی از ماده‌هایی است که در فرآیندی پیچیده تولید و در صنایع پتروشیمی، فولاد، داروسازی و بهداشت و درمان استفاده می‌شود. پس از همه‌گیری ویروس کرونا و نیاز بیماران کرونایی به اکسیژن، مصرف آن در حوزه بهداشت و درمان بیش از پیش افزایش یافت.

وی افزود: بنابراین با هدف توسعه هم‌زمان بازار و محصول برای ارزش‌افزایی سهام فجر و کمک به توسعه صنعتی در کشور، توزیع مستقیم محصول اکسیژن مایع در بازار مصرف در شرکت فجر انرژی خلیج فارس در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت فجر انرژی خلیج فارس بیان کرد: مدیران فجر با توجه به شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا و نیاز پزشکی به اکسیژن مایع، تصمیم گرفتند خط بارگیری اکسیژن مایع را راه‌اندازی کنند.

زال‌خانی ادامه داد: پس از ارزیابی‌ها و تحلیل‌های متعدد و جانمایی ایستگاه بارگیری اکسیژن مایع، این ایستگاه پس از ۶ ماه کار گروهی و ارزیابی مخاطره‌ها و رعایت الزام‌های ایمنی و فنی، همچنین پیش‌بینی طرح‌های جایگزین راه‌اندازی شد.

وی تصریح کرد: با ساخت ایستگاه بارگیری اکسیژن مایع در واحد تفکیک هوای ناحیه ۱ در آینده نزدیک، ظرفیت بارگیری اکسیژن مایع از شرکت فجر به بیش از ۴۳ تن در روز افزایش می‌یابد.

مدیرعامل فجر انرژی خلیج فارس عنوان کرد: واحدهای تفکیک هوای ناحیه ۱ و ۲ شرکت فجر انرژی خلیج فارس وظیفه تولید آرگون، نیتروژن و اکسیژن مایع و گاز رابرعهده دارند. این شرکت سال گذشته با عرضه آرگون و نیتروژن مایع در بازار بورس و با توجه به عرضه و تقاضای این محصولات در این بازار توانست سود چندبرابری از فروش این محصولات به دست آورد.

زال‌خانی یادآور شد: راه‌اندازی ایستگاه بارگیری اکسیژن مایع نخستین گام برای آغاز فروش این محصول پرفروش در بازار بورس است.

کد خبر 316001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =