۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
  • کد خبر: 316057
دکل ۵۴ فتح ملی حفاری در مغان مستقر می‌شود

شرکت ملی حفاری ایران از جابه‌جایی دستگاه حفاری سنگین خشکی ۵۴ فتح از اهواز به سمت موقعیت چاه اکتشافی آورتاداغ در منطقه پارس‌آباد مغان استان اردبیل خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، علی رفیعی، مدیر پروژه حفاری ۶ حلقه چاه اکتشافی این شرکت گفت: این دستگاه حفاری و متعلقات به همراه گروه‌های تخصصی ترابری سنگین شرکت به‌وسیله ۱۲۰ خودرو کشنده سنگین و فوق‌سنگین در مدت ۲۵ روز در موقعیت مورد نظر استقرار می‌یابد و تا ۴۵ روز آینده عملیاتی می‌شود.

وی افزود: چاه اکتشافی آورتاداغ از جمله ۶ حلقه چاهی است که مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران انجام آن را به شرکت ملی حفاری ایران محول کرده است و برای حفر آن دستگاه حفاری ۵۴ فتح با توان ۲۰۰۰ اسب بخار و امکان حفر چاه‌های نفت و گاز تا عمق ۶ هزار متر به‌کارگرفته می‌شود.

مدیر پروژه حفاری ۶ حلقه چاه اکتشافی شرکت ملی حفاری اظهار کرد: این دستگاه حفاری با برخورداری از متخصصان باتجربه و کارآمد از دکل‌های تحت سرپرستی مدیریت عملیات – ۲ خشکی شرکت است که اوایل سال ۱۳۷۹ به ناوگان ملی حفاری پیوست و حفر ۳۳ حلقه چاه نفت و گاز و افزون بر ۱۴۱ هزار متر حفاری را در کارنامه خود دارد.

رفیعی گفت: در اجرای پروژه حفاری ۶ حلقه چاه برای مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران تاکنون دستگاه‌های حفاری ۷۴ و ۸۹ فتح در موقعیت میدان نفتی نام‌آوران در استان خوزستان و دستگاه حفاری ۳۳ فتح در منطقه گمیشان در استان گلستان به‌کار گرفته شده است.

کد خبر 316057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =