۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴
  • کد خبر: 316304
استقرار دستگاه حفاری ۴۰ فتح در سیاهمکان

دستگاه حفاری سنگین خشکی ۴۰ فتح به‌منظور شتاب‌بخشی در اجرای پروژه توسعه میدان نفتی سیاهمکان در مناطق نفت‌خیز جنوب در این موقعیت عملیاتی مستقر شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، سیدمجید موسوی، مدیر پروژه حفاری میدان سیاهمکان این شرکت گفت: شرکت ملی حفاری برای شرکت پژواک انرژی چهار حلقه چاه در سیاهمکان حفر و تکمیل می‌کند.  

وی با بیان اینکه پروژه حفاری در میدان سیاهمکان در شمار پروژه‌های تعریف‌شده در طرح توسعه ۲۸ مخزن در مناطق نفت‌خیز جنوب است، افزود: پیش از این دستگاه حفاری سنگین خشکی ۹۳ فتح نیز در این میدان نفتی مستقر شده است و در مدار عملیات قرار دارد.  

مدیر پروژه حفاری میدان سیاهمکان شرکت ملی حفاری ایران به آمادگی برای ارائه خدمات فنی و مهندسی حفاری اشاره کرد و گفت: در همکاری با شرکت پژواک انرژی قرار است دکل سوم نیز برای تسریع در حفاری چاه‌ها به موقعیت سیاهمکان اعزام شود.  

موسوی اظهار کرد: دستگاه حفاری ۴۰ فتح با سرپرستی مدیریت عملیات حفاری خشکی- ۱ است که در نیمه دوم سال ۱۳۸۱ به ناوگان شرکت  پیوست و برخورداری از کادری مجرب، حفاری ۴۰ حلقه چاه  نفت و گاز با متراژ افزون بر ۱۱۹ هزار متر را در کارنامه خود دارد.  

 شرکت خدمات پژواک انرژی نیز از اجرای دو پروژه به‌منظور توسعه میدان‌های سیاهمکان و سپهر با همکاری شرکت ملی حفاری ایران خبر داده است که بر این اساس شرکت ملی حفاری ایران در اجرای طرح توسعه میدان‌های پیش‌گفته با به‌کارگیری چهار دستگاه حفاری در مجموع هشت حلقه چاه در میدان سیاهمکان و جفیر حفر خواهد کرد.

کد خبر 316304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =