شرکت ملی نفت ایران از حضور سرمایه‌گذاران خارجی استقبال می‌کند

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران گفت: میدان فرزاد «ب» از سوی شرکت ایرانی پتروپارس توسعه خواهد یافت،اما شرکت ملی نفت ایران همواره از حضور سرمایه‌گذاران خارجی در کنار پیمانکاران ایرانی استقبال می‌کند.

رضا دهقان در گفت‌وگو باخبرنگار شانا، درباره سابقه مذاکرات توسعه‌ای میدان فرزاد «ب» با شرکت اوان‌جی‌سی هند گفت: مدت زمان مذاکرات با طرف هندی برای توسعه این میدان بیش از یک دهه طول کشید و ایران از همه ظرفیت‌های موجود برای به سرانجام رساندن این مذاکرات استفاده کرد، اما با وجود مذاکرات طولانی و متعدد و نشان دادن انعطاف زیاد از طرف شرکت ملی نفت ایران، مذاکرات به نتیجه نرسید.

وی افزود: از آنجا که تعلل در میدان‌های مشترک جایز نیست، شرکت ملی نفت ایران تصمیم گرفت تکلیف توسعه این میدان را با واگذاری به یکی از شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی مشخص کند و در همین راستا بود که موافقنامه اصولی (HOA) توسعه این میدان سال ۹۸ با شرکت پتروپارس امضا شد و قرارداد توسعه نیز امروز به امضای طرفین رسید.

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران گفت: با این حال شرکت ملی نفت ایران در هر شرایطی از حضور سرمایه‌گذاران خارجی در طرح‌ها و پروژه‌های خود استقبال می‌کند و طرف هندی نیز اگر متقاضی همکاری باشد، می‌تواند به‌عنوان شریک پتروپارس در این طرح فعالیت کند.

دهقان درباره جزئیات قرارداد توسعه میدان فرزاد «ب» گفت: این قرارداد با هدف دستیابی به تولید روزانه ۲۸ میلیون مترمکعب گاز ترش با ارزش ۱۷۸۰ میلیون دلار امضا شد و پیش‌بینی می‌شود پس از پنج سال به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 316326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =