نفت در تأمین خدمات شناوری از توان داخل حمایت می‌کند

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران بر حمایت این شرکت از توان داخل در تأمین خدمات شناوری تأکید کرد و گفت: در این راستا، نشستی به‌منظور معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این حوزه برگزار می‌شود.

به گزارش شانا، مسعود کرباسیان با بیان اینکه شرکت ملی نفت ایران در اجرای سیاست‌های ابلاغی وزارت نفت و به‌منظور حمایت از توان و ساخت داخل، تصمیم به تأمین شناورهای مورد نیاز در عملیات استخراج و بهره‌برداری از میدان‌های نفت و گاز دریایی از طریق مشارکت بخش غیردولتی و کشتی‌سازان ایرانی گرفته است، افزود: بر اساس این طرح، شرکت ملی نفت ایران نسبت به انعقاد قرارداد خرید خدمات شناوری در قالب قرارداد ساخت، بهره‌برداری و مالکیت با سرمایه‌گذاران بخش غیردولتی اقدام خواهد کرد و سرمایه‌گذاران نیز متعهد به تأمین شناورهای مورد نیاز خود از طریق سازندگان داخلی و با رعایت قانون حداکثر استفاده از توان داخل خواهند بود.

وی تصریح کرد: بر اساس این طرح پس از اتمام ساخت شناور و اخذ تأییدیه‌ها و گواهی‌نامه‌های مورد نیاز از مراجع ذی‌ربط، دوره بهره‌برداری و ارائه خدمات شناوری آغاز می‌شود و شرکت ملی نفت ایران به ازای خدمات شناوری ارائه شده حق‌الزحمه به سرمایه‌گذار پرداخت خواهد کرد.

به گفته معاون وزیر نفت، طبق الگوی قراردادی تهیه‌شده،  قرارداد با سرمایه‌گذار پیش از آغاز ساخت شناور امضا شده است و این موضوع می‌تواند افزون بر اطمینان سرمایه‌گذاران از وجود بازار قطعی برای شناورهای ساخته‌شده، در تأمین منابع مالی مورد نیاز از طریق نهادهای پولی و مالی از جمله بانک‌ها کمک قابل‌توجه‌ای کند.

کرباسیان به مذاکرات با سازمان بنادر و دریانوردی و تعدادی از بانک‌های کشور به‌منظور ایجاد ظرفیت‌های حمایتی برای تأمین منابع مالی مورد نیاز این طرح نیز اشاره کرد و افزود: پیش‌بینی‌های لازم به‌منظور تسهیل اجرا و استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود برای تحقق اهداف این طرح صورت گرفته که جزئیات آن در نشست پیش‌بینی‌شده به این منظور ارائه می‌شود.

شرکت ملی نفت ایران با اعلام این خبر یادآور شده است: نشست معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه تأمین خدمات شناوری مورد نیاز این شرکت، نهم خردادماه امسال برگزار می‌شود و سرمایه‌گذاران علاقه‌مند می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی www.investment.nioc.ir  فرم ثبت‌نام برای حضور در این نشست را تکمیل کنند.

کد خبر 316498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =