تقاضای نفت با وجود شیوع کرونا در آسیا بهبود می‌یابد

بانک انگلیسی بارکلیز پیش‌بینی کرد که تقاضای نفت با وجود شیوع قابل توجه ویروس کرونا در آسیا بهبود می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بانک بارکلیز روز جمعه (۳۱ اردیبهشت‌ماه) اعلام کرد که بهبود تدریجی تقاضای نفت، با وجود افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر آسیا و بازگشت احتمالی نفت ایران، تا حد زیادی در حال احیاست و این مسئله همچنان برای قیمت‌های نفت سازنده خواهد بود.

این بانک انگلیسی پیش‌بینی خود درباره تقاضا برای بازارهای نوظهور آسیا (چین سابق) را کاهش داد و تصریح کرد که در صورت تداوم افزایش اخیر شیوع ویروس کرونا، خطر کاهشی بیشتر می‌شود.

بارکلیز گفت: محدودیت‌های گسترده حرکتی در منطقه ممکن است بهبود تقاضا را تا حدی کُند سازد، اما به نظر می‌رسد با توجه به نتایج مثبت برنامه‌های واکسیناسیون در سراسر جهان، این موضوع برای یک دوره پایدار متوقف شود.

این بانک پیش‌بینی می‌کند که قیمت شاخص‌های نفت برنت و دبلیوتی‌آی در سال جاری میلادی به ترتیب ۶۶ دلار برای هر بشکه و ۶۲ دلار برای هر بشکه باشد. بارکلیز انتظار دارد قیمت نفت در سال ۲۰۲۱ میلادی ۵ تا ۶ دلار برای هر بشکه افزایش یابد.

بارکلیز در یادداشت خود آورده است که توافق سریع برای احیا و اجرای توافق هسته‌ای ایران می‌تواند ریسک‌های کاهشی برای برآورد قیمت نفت این بانک در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ داشته باشد.

این بانک اظهار کرد: چنین سناریویی ممکن است سبب سرعت کند تسهیل محدودیت‌های عرضه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) شود و به‌طور بالقوه به قیمت‌ها لطمه بزند.

کد خبر 316511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =