مدیریت پسماند از اولویت‌های محیط زیستی حفاری است 

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران  شرکت ملی حفاری اعلام کرد که اجرای اصول مدیریت پسماند و الزام‌های استاندارد ISO 14001 از اولویت‌های برنامه‌های امسال این مدیریت است. 

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، سعید قربانی با گرامیداشت سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) به مناسبت روز جهانی محیط زیست (پنجم ژوئن) که در ایران از  ۱۵ تا ۲۱ خرداد با عنوان هفته محیط‌زیست نام‌گذاری شده است، اعلام کرد اجرای اصول مدیریت پسماند و الزام‌های استاندارد ISO 14001 اولویت برنامه‌ریزی این مدیریت برای رسیدن به اهداف سازمان مطابق با خط مشی و سند راهبردی شرکت تعریف شده است.

وی با گرامیداشت این مناسبت، اظهار کرد: با استقرار سیستم مدیریتی محیط زیست 14001 ISO از سال ۹۹ این مدیریت با همکاری دیگر اداره‌ها، برنامه‌ریزی مدون و هدفمندی درباره اجرای الزام‌های قانونی این استاندارد برای حفظ و صیانت از منابع، تجهیزات و سرمایه‌های شرکت در دستور کار خود قرار داد.

مدیر اچ‌اس‌ئی شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه این مدیریت همه تلاش خود را در پیشبرد اهداف و اجرای دستورعمل‌های سازمان حفاظت محیط زیست به‌کار گرفته است، گفت: در این زمینه هم‌افزایی مؤثر و مستمری با اداره‌های کل حفاظت محیط زیست استان‌ها و شهرستان‌ها که این شرکت حضور عملیاتی دارد، انجام شده است.

قربانی افزود: این شرکت اکنون بیش از ۷۰ هزار مترمربع فضای سبز (۱۴ درصد) در محوطه‌های اداری، عملیاتی، کارگاه‌های پشتیبانی، دستگاه‌ها، اردوگاه‌ها و شهرک‌های سازمانی مسکونی دارد که هر ساله براساس  برنامه‌ریزی و حرکت خودجوش کارکنان به‌ویژه کارکنان طرح اقماری به این وسعت افزوده می‌شود.

وی تصریح کرد: در این زمینه سال‌هاست به‌منظور ارتقای سطح فرهنگ زیست‌زیستی اقدام‌های مؤثری برای گسترش فضای سبز، حفظ اکوسیستم آب، هوا و خاک، سرمایه‌گذاری برای توسعه فضای سبز با کاشت درختان مقاوم در برابر شرایط اقلیمی و کم آبخواه و تهیه پاورپوینت آموزشی، برگزاری برنامه‌های پاکسازی محیط کار در کارگاه‌ها و به‌خصوص دستگاه‌ها و اردوگاه‌ها، اقدام‌های تبلیغی و تهیه شعارهای آموزشی انجام شده است.

مدیر اچ‌اس‌ئی شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه امسال مشابه پارسال مدیریت مصرف منابع انرژی در دستور کار تعریف شده است، گفت: از اهم اقدام‌ها در این باره، برگزاری کلاس‌های آموزشی به‌صورت برخط، اصلاح میزان روشنایی در کارگاه‌ها و تأسیسات شرکت بوده است که ماحصل آن پارسال خاموشی تعداد دو هزار و ۲۳۹  لامپ اضافه و  حدود ۹۴ کیلووات (kw/h) در هر ساعت و معادل ماهیانه ۶۷ هزار و ۶۸۰ کیلووات بر ساعت (kw/h) صرفه‌جویی در مصرف برق بود.

قربانی درباره روز محیط زیست اظهار کرد: هدف از نامگذاری این روز، افزایش آگاهی مردم برای حفظ محیط زیست و ترغیب به اتخاذ تدابیری برای مقابله با تخریب محیط زیست و گونه‌های زیستی‌ جانوری است و شعار امسال این مناسبت «احیای اکوسیستم‌ها» است.

کد خبر 317087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =