افزایش قیمت بنزین در سال ۹۸ تصمیم حاکمیتی بود

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری در واکنش به ادعای سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مبنی بر نقش معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری در تصمیم‌گیری افزایش قیمت بنزین در سال ۹۸، گفت: این موضوع یک تصمیم حاکمیتی بود.

به گزارش شانا، حسینعلی امیری درباره گفته‌های سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مبنی بر خودداری معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری از حضور در کمیسیون اصل ۹۰، گفت: کمیسیون اصل ۹۰ چند روز پیش مکاتبه‌ای مبنی بر حضور نهاوندیان برای پاسخ‌گویی به موضوع افزایش قیمت بنزین در سال ۹۸ به ریاست جمهوری ارسال کرد که در جواب، پاسخ داده شد مسئولیتی متوجه وی نیست و این تصمیم شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی بوده است.

وی با بیان اینکه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی به ابتکار و دستور مقام معظم رهبری در شرایط جنگ تمام عیار اقتصادی تشکیل شده است، افزود: افزون بر اینکه وزیر کشور چند بار در کمیسیون‌های مجلس و صحن علنی درباره موضوع  افزایش قیمت بنزین توضیح داده‌اند، اضافه می‌کنم، شخصاً به نظارت بر انجام وظایف قانونی مقام‌ها و نهادهای سیاسی معتقدم، البته نظارت بر انجام وظایف چون سؤال، از اختیارات قانونی نیست، زیرا اگر نظارت صورت نگیرد خودکامگی و استبداد شکل می‌گیرد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری با بیان اینکه همیشه اجابت درخواست نهادهای نظارتی را با اعتقاد انجام داده‌ایم، تصریح کرد: در معاونت پارلمانی درخواست‌های کمیسیون‌های مجلس، مکاتبات مجلس، به‌ویژه مکاتبات کمیسیون اصل ۹۰ که در جایگاه رسیدگی به طرز کار سه قوه است در اسرع وقت اجرا و انجام می‌شود. در این باره هم پاسخ کمیسیون اصل ۹۰ در موعد قانونی داده شد.

کد خبر 317440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =