۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
  • کد خبر: 317450
افزایش ۲۴ درصدی تحویل گاز به بخش نیروگاهی گیلان

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان گفت: در دو ماه نخست امسال با رعایت مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی توسط مشترکان خانگی، امکان تحویل سوخت بیشتر به بخش نیروگاهی فراهم شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حسین اکبر از مصرف یک میلیارد و ۳۴۷ میلیون مترمکعب گاز توسط مشترکان گیلانی در دو ماه نخست امسال خبر داد و اظهار کرد: این مقدار نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی مناسب، در فروردین و اردیبهشت‌ماه امسال، حوزه خانگی بیش از ۴۸۵ میلیون مترمکعب گاز مصرف کرد که نسبت به مدت مشابه پارسال هشت درصد کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان درباره تحویل گاز به نیروگاه‌های استان در این بازه زمانی، گفت: خوشبختانه با صرفه‌جویی و رعایت الگوی مصرف توسط مشترکان خانگی، تحویل گاز در بخش نیروگاهی با افزایشی ۲۴ درصدی به ۶۱۷ میلیون مترمکعب رسیده است.

اکبر همچنین از مصرف ۱۴۵ میلیون مترمکعب گاز در بخش صنعتی، ۵۷ میلیون مترمکعب گاز در حوزه حمل‌ونقل و ۴۳ میلیون مترمکعب گاز در بخش تجاری خبر داد و افزود: مصرف گاز در این حوزه‌ها نیز متأثر از مدیریت در مصرف گاز بخش خانگی، افزایش یافته به‌نحوی که مصرف گاز در فروردین و اردیبهشت‌ماه در مجموع ۴۷ میلیون مترمکعب رشد داشته است.

وی در پایان گاز طبیعی را کلید توسعه و پیشران تولید دانست و از مردم و مصرف‌کنندگان درخواست کرد همانند گذشته با مدیریت مصرف، امکان تحویل گاز بیشتر به نیروگاه‌ها و مراکز صنعتی و تولیدی و به تبع آن رونق اقتصادی را در سطح استان فراهم آورند.

کد خبر 317450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =