تولید روزانه نفت عربستان به ۱۰ میلیون بشکه می‌رسد

گلدمن ساکس برآورد کرد که عربستان تولید نفت خود را افزایش می‌دهد و به ۱۰ میلیون بشکه در روز می‌رساند.

به گزارش پایگاه خبری اویل پرایس، بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس روز سه‌شنبه (۲۵ خردادماه) اعلام کرد که انتظار دارد تولید نفت عربستان تا پایان ۲۰۲۱ افزایش یابد و به ۱۰ میلیون بشکه در روز برسد. به این ترتیب تولید نفت این کشور یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز بیشتر از ماه مه می‌شود و دلیل آن افزایش تقاضای جهانی نفت است.

فاروق سوسا، اقتصاددان امور خاورمیانه و شمال آفریقا در گلدمن، پیش‌بینی خود از تولید نفت عربستان را نسبت به برآوردهای پیشین ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش داد.

این بانک سرمایه‌گذاری همچنان معتقد است که قیمت نفت خام برنت در تابستان سال جاری میلادی با بهبود سریع تقاضای جهانی به ۸۰ دلار برای هر بشکه می‌رسد.

عربستان در ماه مه کمتر از ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز نفت تولید کرد. این کشور تولید نفت خود را در این ماه نسبت به ماه آوریل و همسو با توافق سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) برای افزایش تدریجی تولید، ۳۴۵ هزار بشکه در روز افزایش داده بود.

 گلدمن ساکس اعلام کرد که تولید نفت عربستان تا پایان ماه ژوئیه به ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز و تا پایان سال جاری میلادی به ۱۰ میلیون بشکه در روز و تا پایان سال ۲۰۲۲ به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز می‌رسد.

کد خبر 317465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =