اصلاح و تغییر در مهندسی ساختار همسو با چابک‌سازی سازمان

مدیر مهندسی ساختار شرکت ملی گاز ایران بر اصلاح و تغییر در مهندسی ساختار همسو با چابک‌سازی سازمان تأکید کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مجید کشاورز در بازدید دو روزه از شرکت گاز استان اصفهان و بررسی و بازدید میدانی از ساختار سازمانی این شرکت، اظهار کرد: یکی از اهداف دیدارهای مستقیم در بحث ساختار سازمانی، نزدیک کردن سطح توقع‌ها و مطالبات همکاران با سیاست‌های بالادستی وزارت نفت و برنامه ششم توسعه است.

وی افزود: به‌منظور توسعه و صیانت از سرمایه‌های انسانی متعهد، دانش‌محور و خلاق، همچنین استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها بررسی میدانی از ساختار سازمانی این شرکت با هدف تقویت انگیزه خدمت‌رسانی انجام می‌شود.

مدیر مهندسی ساختار شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه خدمات این شرکت به اقصی نقاط ایران اسلامی رسیده است و بخش عمده انرژی کشور توسط شرکت‌های گاز استانی توزیع می‌شود، گفت: ما می‌دانیم که تغییر در ساختار شرکت‌های گاز استانی ضروری است و البته محدودیت‌هایی نیز در این بین وجود دارد.

کشاورز تصریح کرد: هر شرکت یا مجموعه‌ای برای انجام کار خود نیاز به راهبرد دارد و برای آن برنامه‌ریزی می‌کند؛ مهندسی ساختار نیز در راهبرد خود ابتدا از طریق کاربینی، سنجش زمان کار و مدت انجام کار یا سایت‌بینی که همان بازدید از مناطق عملیاتی است، نسبت به طراحی ساختار مناسب سازمانی برای رسیدن به آن هدف اقدام کرده و سپس بر اساس نظام طبقه‌بندی مشاغل، پایه‌های سازمانی تعیین و در سیستم تغذیه می‌شود.

وی موضوع برون‌سپاری و واگذاری اداره شهرها به بخش خصوصی و تمرکز بر ساختار نظارتی به جای تصدی‌گری را در تصمیمات مهندسی ساختار بسیار مهم دانست و ادامه داد: مهندسی ساختار شرکت ملی گاز ایران با همه توان مدیریتی و کارشناسی همسو یا بهبود و به‌روزرسانی ساختار شرکت‌های گاز استانی تلاش می‌کند.

سیدمصطفی علوی، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان نیز ضمن تشریح وضع گازرسانی در سطح استان، گفت: هر سازمانی بر اساس زمان و شرایط و توسعه شرح وظایف نیاز به ارتقای پایه‌های سازمانی، غنی‌سازی و بازنگری ساختار سازمانی مشاغل دارد و با بلوغ شرکت نیاز به نیروی انسانی جدید و ارتقای پایه‌های قبلی به‌وجود می‌آید؛ بر همین اساس ما هم امیدواریم که در این هم‌اندیشی به بازآرایی سازمانی و حفظ و نگهداشت نیروهای باتجربه دست یابیم.

وی با اشاره به تعدد و پراکندگی شهرها و روستاهای اصفهان، فواصل بسیار زیاد آنها از خطوط تغذیه و انتقال گاز، بر لزوم پویایی و منعطف بودن ساختار سازمانی تاکید کرد و گفت: ارتقای سمت‌های سازمانی و غنی سازی شغلی در این شرکت مورد نیاز است زیرا بلوغ شرکت نیاز به تجدید ساختار متناسب با نیاز سازمانی را می‌طلبد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان در پایان تصریح کرد: با توجه به افزایش روزافزون تعداد مشترکان به ویژه در بخش روستایی و نیز ایجاد شهرهای جدید در استان، بازنگری ساختار سازمانی در واحدهای بهره برداری کامل ملموس و برای چابک‌سازی سازمان است.

کد خبر 317578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =