صرفه‌جویی ۸۰ مگاواتی برق در نفت و گاز آغاجاری

شرکت بهره‌برداری شرکت نفت و گاز آغاجاری با انجام اقدام‌های اصلاحی برای کاهش برق مصرفی در اداره‌ها، تأسیسات و منازل سازمانی بیش از ۸۰ مگاوات صرفه‌جویی کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، پژمان قضایی‌پور، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری گفت: با هدف جلوگیری از خاموشی‌های مکرر مناطق همجوار تأسیسات عملیاتی با توجه به گرمای شدید هوا و رشد مصرف برق در استان خوزستان، بیش از ۸۰ مگاوات در مصرف برق تأسیسات عملیاتی، اداره‌ها و منازل شرکتی صرفه‌جویی شد.

وی افزود: این شرکت همگام با دیگر شرکت‌های تابع مناطق نفت‌خیز جنوب، برای همکاری با مجموعه وزارت نیرو با انجام اقدام‌های اصلاحی نظیر به‌کارگیری توربین‌های گازی به‌ جای الکتروموتور در تأسیسات عملیاتی، کاهش روشنایی در ادارات و ساختمان‌های صنعتی، افزایش درجه حرارت تنظیمی سیستم‌های خنک‌کننده، استفاده از بانک‌های خازنی موجود و انتقال بار به ساعات کم‌مصرف موفق به کاهش و مدیریت مصرف برق شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری اعلام کرد: این اقدام‌های اصلاحی در تأسیسات کرنج، تلمبه‌خانه‌های نفت شماره ۱ و ۲، ایستگاه تزریق گاز آغاجاری، تأسیسات گاز و گاز مایع ۵۰۰ و منازل شرکتی انجام شد و بیش از ۸۰ مگاوات در ساعات اوج مصرف صرفه‌جویی شد.

کد خبر 317688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =