تأمین پایدار یوتیلیتی‌های مورد نیاز پتروشیمی بندر امام

آب نیروی پتروشیمی بندرامام با چهار واحد تولیدی که وظیفه تأمین یوتیلیتی (آب، برق، هوا، ازت) مجتمع پتروشیمی بندر امام را به‌عهده دارد، پارسال با وجود چالش‌های مختلف، به‌طور پیوسته و بی‌وقفه یوتیلیتی‌های مورد نیاز واحدهای عملیاتی و تولیدی این شرکت را تأمین کرد.

به گزارش شانا به نقل از  شرکت پتروشیمی بندر امام، مجمع سالانه آب نیروی پتروشیمی بندر امام با حضور مدیران شرکت برگزار و حوزه‌های مختلف عملکردی این مدیریت در سال ۱۳۹۹ بررسی و دستاوردهای آن تشریح شد.

آب نیرو دارای چهار واحد تولیدی است که وظیفه تأمین یوتیلیتی (آب، برق، هوا، ازت) مجتمع پتروشیمی بندرامام را به‌عهده دارد و پارسال با وجود چالش‌های مختلف، به‌صورت پیوسته و بدون وقفه یوتیلیتی‌های مورد نیاز واحدهای عملیاتی و تولیدی مجتمع را تأمین کرد. از اقدام‌های ویژه پتروشیمی بندر امام در آب نیرو برای تولید حداکثری، می‌توان به رفع اشکال از دمنده‌های دیگ‌های بخار (بویلرهای F، G) و به ظرفیت رساندن دیگ‌های بخار (بویلرهای F، G) پس از چند سال، ارتقای سیستم کنترل درایرهای واحد هوا، انجام تعمیرات اساسی به‌موقع در واحدها، راه‌اندازی سیستم برق اضطراری موازی پست برق و تعمیر سیستم تحریک ژنراتور واحد D اشاره کرد.

مدیریت آب نیرو با ساخت قطعات نیروگاه با قابلیت کار در دمای بالا مانند پره‌های ثابت و متحرک توربین، سگمنت‌ها، متالیک تایل‌ها، پره‌های ثابت و متحرک بخش کمپرسور هوا و متعلقات مربوط به آنها، ساخت روتور توربین و کمپرسور و بازسازی دیگر پره‌های ثابت و متحرک توانست موانع تولید را رفع و در بخش تجهیزات، کمک‌های مؤثری به خطوط تولید کند.

تعمیرات اساسی گسترده‌ای روی توربین‌های گازی واحد برق از جمله تعویض روتورها، تعویض بلیدهای ثابت و متحرک کمپرسورها و توربین‌ها صورت گرفت که از فعالیت‌های شاخص آب نیرو در این واحد به‌شمار می‌رود و نتیجه آن، بیش از ۱۶۵ هزار ساعت کار بوده است. در اقدامی دیگر، پارسال مدیریت آب نیرو نزدیک به هزار تن روغن‌های ضایعاتی صنعتی را بازیافت کرد و فروخت.

پتروشیمی بندر امام پارسال به‌منظور حمایت از تولید کشور، بیش از یک هزار تن ازت مایع به شرکت ملی نفت در مناطق خشکی تحویل داد.

کد خبر 317740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =