تولد پالایشگاهی جدید در مجاورت پالایشگاه آبادان

مدیرپژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: طرح تثبیت و توسعه پالایشگاه آبادان به مثابه یک پالایشگاه جدید است که در کنار پالایشگاه قدیم آبادان قرار می‌گیردـ

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، محمد رضایی در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره طرح توسعه و تثبیت پالایشگاه آبادان تصریح کرد: باتوجه به طرح تثبیت و توسعه پالایشگاه آبادان می‌توان گفت پالایشگاهی جدید در کنار پالایشگاه آبادان قرار می‌گیرد و پالایشگاه قدیم نوسازی می‌شود. 

وی افزود: اگر محدودیت‌های کرونا وجود نداشت، این طرح باید در ایام پیش رو به بهره‌برداری می‌رسید.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تأکید کرد: با توجه به طرح تثبیت و توسعه پالایشگاه آبادان می‌توان گفت یک پالایشگاه جدید در کنار پالایشگاه آبادان قرار می‌گیرد، با این ویژگی که تمامی واحدهای فرآیندی را در اختیار دارد.

پالایشگاه آبادان روزآمد می‌شود

علیرضا امین مدیرعامل پالایشگاه آبادان در این نشست با بیان اینکه پالایشگاه آبادان به پالایشگاهی مدرن تبدیل می‌شود، گفت: در این طرح گازوئیل با کیفیت و دارای استاندارد یورو تولید می‌شود.

صد درصد پیمانکاران ساخت، ایرانی هستند

مهدی آرامی، مجری طرح توسعه و تثبیت پالایشگاه آبادان نیز در این نشست ضمن اشاره به اینکه صددرصد پیمانکاران ساخت این پروژه از صفر تا صد آن ایرانی هستند، تصریح کرد: ۶۰ درصد همکاران در این طرح گواهینامه بین‌المللی مدیریت پروژه دارند.

وی تأکید کرد: از مهم‌ترین تعهدهای موجود در این پروژه استفاده ۸۰ درصدی از نیروهای بومی است.

مجری طرح توسعه و تثبیت پالایشگاه آبادان تصریح کرد: از دیگر اهداف این طرح با توجه به ظرفیت ۳۶۰ هزار  بشکه ای آن،تولید مازوت برعکس پالایشگاه‌های دیگر در فاز دوم آن از ۴۰ درصد به ۲۵ درصد می‌رسد.

آرامی گفت: همچنین تولید بنزین معمولی ۱۶ درصد و نفت سفید ۲۵ درصد افزایش می‌یابد.

کد خبر 317777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =