افزایش ۴ برابری صادرات فرآورده‌های نفتی به مدد توسعه گازرسانی

معاون وزیر نفت در امور گاز از افزایش چهار برابری صادرات فرآورده‌های نفتی به مدد توسعه گازرسانی در مقایسه با سال ۱۳۹۲ خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حسن منتظرتربتی امروز (پنجشنبه،سوم تیرماه) در حاشیه آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نفت که با حضور حسن روحانی، رئیس‌جمهوری و بعضی اعضای هیئت دولت و جمعی از مدیران گازی از طریق ویددوکنفرانس برگزار شد، گفت: امروز که به مدد همکاری، همیاری و تلاش کارکنان گاز در اقصی نقاط کشور، شاهد پویش ۹۵ درصدی گازرسانی در کشور هستیم، باید بیش از گذشته بهینه مصرف کردن را در صدر کارها و برنامه‌های خود قرار دهیم تا خدای ناکرده شرمنده آیندگان نباشیم.    

وی ادامه داد: امروز در حالی شاهد مراسم بهره‌مندی بیش از ۲۸۰۹ روستا، ۲۱ شهر و ۴۶۶۴ واحد صنعتی در ۶ استان آذربایجان غربی، خراسان جنوبی، کرمان، لرستان، خوزستان و فارس از گاز طبیعی و با سرمایه‌گذاری ۶۳۳۱ میلیارد تومان بودیم که در بحث تولید و برداشت از میدان‌های گازی کشور نه‌تنها خودکفا شده‌ایم، بلکه صادرکننده هم هستیم و این یک افتخار بزرگ برای دولت و نظام جمهور اسلامی ایران است. 

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه چهار واحد تأسیسات تقویت فشار گاز در استان‌های خوزستان و فارس نیز امروز به بهره‌برداری رسیدند، توضیح داد: این موارد شامل واحد تکمیلی تأسیسات تقویت فشار صفاشهر ۸، واحد تکمیلی تأسیسات تقویت فشار بیدبلند ۶، واحد تکمیلی تأسیسات تقویت فشار حسینیه ۶ و واحد تکمیلی تأسیسات تقویت فشار فراشبند ۱۰ با اعتبار ۶۵۸۶ میلیارد تومان می‌شود.

تربتی تصریح کرد: تاکنون به بیش از ۲۰ هزار روستا با بیش از یک میلیون و ۷۷۰ هزار خانوار و ۱۹۴ شهر با نزدیک ۶۵۰ هزار خانوار گازرسانی شده و بر همین اساس، هم‌اکنون ۹۸.۴ درصد جمعیت شهری و ۸۴.۶ جمعیت روستایی و در مجموع بیش از ۹۵ درصد کل جمعیت کل کشور از گاز طبیعی بهره‌مند هستند، این در حالی است که سال ۹۲، جمعیت شهری ۹۵ درصد و جمعیت روستایی ۵۴ درصد و در مجموع ۸۵ درصد زیر پوشش شبکه گازرسانی قرار داشتند.

وی در پایان با بیان اینکه گازرسانی زمینه‌ساز افزایش رفاه اجتماعی، اشتغال‌زایی و حفاظت محیط زیست شده، اظهار کرد: این مهم در عین حال، سبب بالا رفتن صادرات فرآورده‌های نفتی در سال‌های اخیر به بیش از چهار برابر نسبت به سال ۹۲، شده است.

کد خبر 317783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =