تهدید اهداف بین‌المللی آب و هوا با احیای تقاضای گاز

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که برنامه احیای تقاضای جهانی گاز، اهداف آب و هوایی جهان را تهدید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) روز دوشنبه، ۱۴ تیرماه اعلام کرد که احیای تقاضای جهانی گاز تا سال ۲۰۲۴ پس از سقوط بی‌سابقه آن در سال گذشته میلادی، جهان را از تحقق هدف به صفر رساندن انتشار کربن تا سال ۲۰۵۰ دور کرده است.

بیش از ۱۹۰ کشور توافق پاریس را امضا کرده‌اند، این توافق برای کاهش گرمایش زمین به مقدار ۱.۵ درجه سانتیگراد طراحی شده و مستلزم کاهش بسیار زیاد استفاده از سوخت‌های فسیلی مانند زغال‌سنگ و گاز است.

آژانس بین‌المللی انرژی در تازه‌ترین چشم‌انداز گاز خود اظهار کرد: تقاضای گاز طبیعی قرار است در سال ۲۰۲۱ به‌شدت احیا شود و اگر دولت‌ها تا اواسط قرن سیاست‌های درستی برای انتقال جهان به سمت حذف انتشار کربن اعمال نکنند، دمای هوای جهان افزایش بیشتری خواهد یافت.

انتظار می‌رود تقاضای گاز در سال ۲۰۲۱ با بهبود اقتصاد جهانی (پس از سقوط تاریخی آن در سال ۲۰۲۰ به‌دلیل محدودیت‌های اعمال‌شده برای مهار ویروس کرونا)، ۳.۶ درصد افزایش یابد.

انتظار می‌رود میانگین افزایش سالانه تقاضا از سال ۲۰۲۲ تا سال ۲۰۲۴ میلادی ​​۱.۷ درصد باشد، به این معنا که تقاضای گاز بسیار بیشتر از سطحی است که برای رسیدن به نقشه راه آژانس و حذف انتشار کربن تا سال ۲۰۵۰ باید باشد.

در گزارش این نهاد آمده است که صنعت گاز باید به تلاش‌های خود برای کاهش انتشار کربن مانند مقابله با نشت متان بیفزاید.

کد خبر 318223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =