عملیات اجرایی طرح پتروشیمی مهتاب پارسیان آغاز شد

طرح پتروشیمی مهتاب پارسیان از پروژه‌های هلدینگ پتروفرهنگ در سبد جهش سوم صنعت پتروشیمی است که با هدف احداث یک واحد GTX در منطقه ویژه صنایع انرژی‌بر پارسیان اجرا می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از هلدینگ پتروفرهنگ، یکی از پروژه‌های مهم پتروفرهنگ که در سبد جهش سوم صنعت پتروشیمی جای می‌گیرد، طرح پتروشیمی مهتاب پارسیان است. این پروژه‌ در زمینی به مساحت ۱۳۰ هکتار در منطقه ویژه صنایع انرژی‌بر پارسیان با هدف احداث یک واحد GTX تعریف شده است. منطقه ویژه صنایع انرژی‌بر پارسیان واقع در استان هرمزگان با توجه به موقعیت جغرافیایی و نزدیکی به منابع گازی، در آینده نزدیک به‌عنوان هاب سوم پتروشیمی کشور، جایگاه ویژه‌ای در صنعت پتروشیمی پیدا خواهد کرد. از این رو پتروفرهنگ با پیش‌بینی و موقعیت‌سنجی دقیق پروژه مهتاب پارسیان را در این منطقه تعریف و مجوزهای لازم را اخذ کرده است.

در مطالعات اولیه این پروژه‌ با توجه به وسعت زمین و اهمیت ورود به محصولات پایین‌دستی در پتروفرهنگ، تولید محصولاتی چون پلی‌اتیلن سنگین و پلی‌پروپیلن در دستور کار قرار گرفته است. این شرکت پس از دریافت موافقت‌های پتروفرهنگ، با برگزاری مناقصات مراحل اجرایی فاز صفر را آغاز کرده است.

شرکت پتروشیمی مهتاب پارسیان در سال مالی جاری سرمایه اسمی خود را از ۳۵۰ میلیارد ریال به ۱۲۰۰ میلیارد ریال افزایش داد و توانست مجوز فعالیت خود را تمدید کند و هم‌اکنون به‌دنبال موافقت اصولی و دریافت مجوز خوراک برای اجرای طرح GTX است.

شرکت پتروفرهنگ به‌عنوان بازوی توانمند صندوق ذخیره فرهنگیان با سرمایه‌گذاری در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی، سهم بالایی در سودآوری این صندوق دارد.

این هلدینگ افزون بر اجرای پروژه‌های در حال ساخت خود، با تعریف پروژه‌های جدید در مناطق جدید اقتصادی و انرژی، یکی از بازیگران مهم صنعت پتروشیمی کشور است.

کد خبر 318308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =