۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
  • کد خبر: 318718
نوزدهمین نشست وزارتی اوپک پلاس آغاز شد

نوزدهمین نشست وزیران نفت و انرژی تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) موسوم به ائتلاف اوپک پلاس دقایقی پیش آغاز شد.

به گزارش خبرنگار شانا، ۲۳ عضو ائتلاف اوپک پلاس امروز (یکشنبه، ۲۷ تیرماه) در حالی گردهم آمدند که هجدهمین نشست این ائتلاف به‌دلیل مخالفت امارات به شکست انجامید.

امارات در هجدهمین  نشست اوپک پلاس افزون بر اینکه خواستار تغییر تولید مبنای خود شد، با تمدید توافق کاهش تولید تا دسامبر ۲۰۲۲ مخالفت کرد، این کشور معتقد است توافق کاهش تولید که اعتبار آن تا آوریل ۲۰۲۲ است دیگر تمدید نشود.

منابع آگاه پیش از آغاز این نشست اعلام کردند امارات توانست موافقت ریاض را برای تغییر خط پایه تولید مشروط بر موافقت این کشور با تمدید مدت اجرای توافق کاهش عرضه به‌دست آورد، سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی اما در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرده که هنوز بر سر توافق کاهش تولید نفت با اوپک پلاس به نتیجه نرسیده‌ است.

خط پایه تولید امارات در توافق کاهش تولید آوریل ۲۰۲۰، ۳ میلیون و ۱۶۸ هزار بشکه بر مبنای ماه اکتبر ۲۰۱۸ تعیین شده بود که امارات خواستار این است تولید مبنای این کشور به ۳ میلیون و ۷۰۰ تا ۳ میلیون و  ۸۰۰ هزار بشکه در روز برسد.

منابع مطلع اما می‌گویند با تغییر مرجع این کشور به ۳ میلیون و ۶۵۰ هزار بشکه در روز موافقت شده است.

شکست هجدهمین نشست اوپک پلاس به افزایش قیمت‌های نفت به بالاترین سطح خود در ۶ سال اخیر انجامید و پس از آن کمی تعدیل شد.

قیمت نفت خام برنت روز جمعه (۲۵ تیرماه) ۷۳ دلار و ۵۹ سنت برای هر بشکه و قیمت نفت خام دبلیوتی‌آی ۷۱ دلار و ۸۱ سنت برای هر بشکه بود.

اوپک و متحدانش در قالب ائتلاف اوپک پلاس از ماه مه سال ۲۰۲۰ در واکنش به فروپاشی تقاضا در بحبوحه شیوع ویروس کووید- ۱۹، روزانه ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه از عرضه نفت خود کاستند و مقرر شده بود این توافق آوریل ۲۰۲۲ به پایان برسد.

کد خبر 318718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =