۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷
  • کد خبر: 318818
ثبت رکوردهای تازه تولید در پتروشیمی تبریز

شرکت پتروشیمی تبریز در خردادماه ۱۴۰۰ به رکوردهای تازه‌ای در تولید پلی‌اتیلن و ABS دست یافت.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی تبریز، واحد پلی‌اتیلن شرکت پتروشیمی تبریز با تولید ۱۳۰۳۶ تن محصول در خردادماه ۱۴۰۰ به رکورد جدیدی در تولید این محصول دست یافت. این واحد در مجموع با تولید ۳۵۱۹۴ تن پلی‌اتیلن سنگین (HDPE) و پلی‌اتیلن سبک (LLDPE) در سه ماه نخست امسال به رکورد دیگری دست یافت که در مقایسه با دوره مشابه سال ۹۹ افزایش ۲۳ درصدی داشته است.

تولید ABS در پتروشیمی تبریز در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ بسیار بالا بوده و خردادماه سال ۱۴۰۰ بیشترین مقدار را به خود اختصاص داده و رکوردی تازه در تولید ABS ثبت کرده است.

هریک از واحدهای تولیدی پتروشیمی تبریز در برابر کمک به افزایش تولید انواع محصول پلیمری تلاش می‌کنند.

پتروشیمی تبریز توانمندی تولید دو گرید مختلف SV۰۱۵۷ و SD۰۱۵۰ در این ناحیه به‌طور هم‌زمان را دارد. گرید SV۰۱۵۷ یا همان گرید یخچالی برای ساخت کابینت داخل یخچال استفاده می‌شود و گرید SD۰۱۵۰ یا همان گرید معمولی برای موارد عمومی کاربرد دارد.

گفتنی است، شرکت پتروشیمی تبریز در ابتدای تیرماه امسال، قرارداد احداث واحد توسعه‌ای پلی‌اتیلن سنگین (HDPE) با ظرفیت تولید سالانه ۳۱۰ هزار تن و حجم سرمایه‌گذاری حدود ۲۲۰ میلیون دلار را با شرکت طراحی و مهندسی صنایع انرژی (EIED) امضا کرد که با بهره‌برداری از واحد پلی‌اتیلن جدید ظرفیت تولید محصولات پلیمری این شرکت نیز به ۲.۲ برابر ظرفیت کنونی می‌رسد.

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده فعالیت‌های اجرایی این پروژه در اواخر سال ۱۴۰۲ تکمیل می‌شود.

ثبت رکوردهای تازه تولید در پتروشیمی تبریز

کد خبر 318818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =