صادرات ۲۰ میلیون دلاری پتروشیمی خراسان در بهار امسال

مدیرعامل پتروشیمی خراسان مستقر در بجنورد اعلام کرد که در بهار امسال، حدود ۲۰ میلیون دلار از محصولات این مجتمع پتروشیمی صادر شده است.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، علیرضا بابازاده گفت: در مجموع در بهار امسال، مقدار تولید محصولات شیمیایی در مجتمع صنعتی پتروشیمی خراسان به ۲۵۷ هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۸ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در همین مدت  حدود ۱۶۰ هزار تن محصول اوره در این واحد صنعتی تولید شد که نسبت به ظرفیت اسمی، مقدار تولیدات آن ۳۲ درصد افزایش یافته و این شرکت در مقایسه با دیگر واحدهای صنعتی مشابه موفق شد در تولید این محصول رتبه نخست کشور را به خود اختصاص دهد.

مدیرعامل پتروشیمی خراسان تصریح کرد: افزایش مقدار تولید در این واحد صنعتی سبب رشد ۳۵ درصدی درآمد و سود نسبت به برنامه پیش‌بینی‌شده بود و پیش‌بینی می‌شود این روند تا پایان امسال ادامه یابد.

بابازاده ادامه داد: همچنین این شرکت از لحاظ حاشیه سود عملیاتی با ثبت عدد ۶۶ درصد و بالاترین نرخ فروش صادراتی اوره، از دیگر رقبای خود در کشور پیش است به نحوی که درآمدهای ارزی این شرکت از ابتدای سال تا پایان خرداد ۱۴۰۰ رشد ۱۲۰ درصدی را نسبت به‌ مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده است.

براساس این گزارش،  شرکت سهامی پتروشیمی خراسان، بزرگ‌ترین مرکز تولید محصولات شیمیایی شمال و شمال شرق کشور است که اردیبهشت سـال ۱۳۷۱ در بجنـورد، مرکـز استـان خراسـان شمالـی تأسیـس شد و از خــرداد ۱۳۷۵ به بهره‌برداری رسید. این مجتمع در ۱۷ کیلومتری جاده اصلی بجنورد - شیروان و در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار ساخته شده است و واحدهای تولید آمونیاک، اوره، کریستال ملامین و یوتیلیتی دارد.

کد خبر 318853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =