رفع نشتی گاز خط لوله هفتم سراسری بدون قطعی در سیستان و بلوچستان

مدیر منطقه ۶ عملیات انتقال گاز از رفع نشتی گاز خط لوله هفتم سراسری خبر داد و گفت: تعمیرات اضطراری این خط لوله بدون قطعی جریان گاز نیروگاه‌های برق استان سیستان و بلوچستان در کمترین زمان ممکن انجام شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، علیرضا عربلو در این باره اظهار کرد: با توجه به حساسیت و موقعیت راهبردی خط لوله هفتم سراسری و تامین گاز نیروگاه‌های برق استان سیستان و بلوچستان، جنوب استان کرمان و صنایع شرق استان هرمزگان، بلافاصله پس از دریافت گزارش نشتی گاز بر روی خط لوله هفتم سراسری و تشکیل نشست، عملیات تعمیرات اضطراری در دستور کار منطقه قرار گرفت.

وی به همکاری سه مرکز بهره‌برداری خطوط لوله ایرانشهر، بندرعباس و سیرجان اشاره کرد و افزود: از زمان اعلام گزارش نشتی تا پایان عملیات ۳۷ ساعت طول کشید که این موضوع نشان‌دهنده تعهد و مسئولیت‌پذیری کارکنان این منطقه در انجام وظایف محوله است.

مدیر منطقه ۶ عملیات انتقال گاز تصریح کرد: با انجام این عملیات که با وجود جریان گاز در خطوط لوله، گرمای حدود ۵۰ درجه، شرجی بالای ۷۰ درصد و شرایط خاص کرونایی انجام شد، توانستیم از قطعی برق منازل مردم در استان سیستان و بلوچستان و مراکز صنعتی در شرق هرمزگان جلوگیری کنیم.

عربلو همچنین با اشاره به سرعت عمل بالای این عملیات و محدودیت زمانی در تامین مجدد گاز استان سیستان و بلوچستان گفت: نشتی گاز، مهار آن و ایمن‌سازی محیط همچنین انتقال تجهیزات و گردآوری نفرات تعمیرات و متخصص از سه مرکز بهره‌برداری از استان‌های همجوار و زیر پوشش منطقه از نکات حائز اهمیت این عملیات بوده است.

وی در پایان به مراحل اجرای این تعمیرات نیز اشاره و اظهار کرد: تعویض دو عدد شیر و بخشی از خط ۲۰ اینچ بای پاس ورودی ایستگاه خط هفتم سراسری به همراه ایمن‌سازی شرایط و محیط، تخلیه گاز، انجام حفاری، برشکاری، جوشکاری و رادیوگرافی از جمله اقدام‌های این عملیات بود که با ۲ هزار و ۲۵۰ نفرساعت انجام شده است.

کد خبر 319010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =