۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
  • کد خبر: 319044
خبرهای کرونایی قیمت نفت را افزایش داد

قیمت نفت خام در پی انتظار سرمایه‌گذاران برای عرضه محدود و افزایش روند واکسیناسیون که سبب جبران هرگونه تأثیر به‌واسطه افزایش موارد ابتلا به کرونا می‌شود، افزایش یافت.

به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری رویترز، قیمت شاخص نفت خام برنت ساعت ۶ و ۲۴ دقیقه امروز (سه‌شنبه، پنجم مردادماه) با ۳۴ سنت افزایش به ۷۴ دلار و ۸۴ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا با ۲۰ سنت افزایش به ۷۲ دلار و ۱۱ سنت برای هر بشکه رسید.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار آسیا و اقیانوسیه در شرکت ارزی اونادا در یادداشتی اظهار کرد: قرار است قیمت نفت این هفته پس از احیای زیان‌های ناشی از شیوع گونه دلتا کرونا نسبت به دوشنبه هفته گذشته (۲۸ تیرماه) تا حدی افزایش یابد، افزایش قیمت هر دو شاخص برنت و دبلیوتی‌آی باید تداوم داشته باشد، زیرا نوسان‌ها نسبت به هفته گذشته بسیار کاهش یافته است.

تحلیلگران ردیابی داده‌های ترافیکی درباره شرایط مطلوب تقاضای سوخت اطمینان خاطر دارند و روی واکسیناسیون برای جلوگیری از دور تازه قرنطینه‌ها حساب باز کرده‌اند.

انتظار می‌رود بازارهای جهانی نفت با وجود تصمیم سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش موسوم به اوپک پلاس برای افزایش تولید تا پایان سال جاری میلادی با شرایط کمبود عرضه روبه‌رو باشد.

تحلیلگران موسسه ای زد ان ریسرچ در این بار گفتند: داده‌های ترافیک جاده‌ای در بیشتر مناطق بزرگ حکایت از آن دارد که افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا حداقل تأثیر را داشته است.

کد خبر 319044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =