۱۱ ایستگاه اندازه‌گیری و تقویت فشار گاز به بهره‌برداری رسید

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران از ساخت و بهره‌برداری از ۱۱ ایستگاه اندازه‌گیری و تقویت فشار گاز و پروژه‌های خطوط انتقال گاز ششم و نهم سراسری در سال ۱۳۹۹ خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، بهرام صلواتی در نشست مجمع عمومی عادی سالانه این شرکت اظهار کرد: بهره‌برداری از این پروژه‌ها سبب تقویت پایداری کریدور غرب و شمال غرب کشور شد و ظرفیت انتقال گاز کشور را ۱۱۰ میلیون مترمکعب در روز افزایش داد.

وی ادامه داد: در حوزه‌های اجرای خطوط انتقال گاز، تأسیسات تقویت فشار گاز، تأسیسات زیربنایی، ساختمانی، دیسپچینگ و مخابرات نیز اقدام‌های بسیار خوبی انجام شد و ساخت خط لوله فاز اضطراری بیدبلند - اهواز، خط لوله باغین تا فولاد بوتیا، جایگزینی خط لوله ۳۰ اینچ با ۵۶ اینچ در انتهای خط هفتم سراسری، خط لوله امام‌زاده هاشم - پلور و خط لوله  ال‌پی‌جی گرم به طول ۱۸ کیلومتر، از جمله این موفقیت‌ها در سال ۱۳۹۹بوده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با بیان اینکه پارسال حوزه ساخت تأسیسات تقویت فشار گاز نیز از قلمروهای پرکار این شرکت بود، گفت: بهره‌برداری رسمی از تأسیسات تقویت فشار گاز دیلم، بیدبلند، اهواز، حسینیه، کوهدشت و ایستگاه‌های اندازه‌گیری شلمچه و نفت‌شهر، همچنین واحدهای تکمیلی صفاشهر ۸، بیدبلند ۶، حسینیه ۶ و فراشبند ۱۰، از جمله این دستاوردها بوده است.

صلواتی «دیسپچینگ و مخابرات» را از دیگر حوزه‌های مهم بازوی فنی - اجرایی صنعت گاز برشمرد و توضیح داد: اجرا و بهره‌برداری از ۴۱۸ ایستگاه RTU و ۲۱۴۰ کیلومتر کابل فیبرنوری در خطوط لوله انتقال گاز شمال - شمال شرق،  ارسنجان - کرمان، ششم سراسری و دیسپچینگ ملی گاز از دیگر دستاوردهای شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در سال ۱۳۹۹ بوده است.

وی با اشاره به دستاوردهای حاصله در زمینه تأسیسات زیربنایی، تصریح کرد: بهره‌برداری از مأمورسراهای خاوران، جهرم، صفاشهر و یارد تعمیراتی بیجار، مقاوم‌سازی ساختمان حراست شهید طاهری، سیستم حفاظت الکترونیک یارد بوشهر، سردشت و خورموج و ساختمان مخابراتی پارس جنوبی نیز پارسال انجام شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران یادآور شد: بهره‌برداری از ایستگاه‌های کنترل فشار گاز آباده و کوهدشت نیز از دیگر دستاوردهای شرکت در زمینه احداث ایستگاه‌های کنترل فشار گاز در سال ۱۳۹۹ است.

کد خبر 319049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =