پتروشیمی پردیس در احیای جنگل‌های حرا مشارکت می‌کند

شرکت پتروشمی پردیس همسو با ایفای مسئولیت‌های محیط زیستی خود و با هدف حمایت از جنگل‌های حرای استان بوشهر تفاهم‌نامه همکاری با سازمان حفاظت از محیط زیست امضا کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی پردیس، آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت پتروشیمی پردیس و سازمان حفاظت محیط زیست روز دوشنبه، (چهارم مردادماه) هم‌زمان با روز جهانی حفاظت از اکوسیستم‌های مانگرو با حضور معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در مجتمع پتروشیمی پردیس برگزار شد.

سعادت معتمدی، رئیس مجتمع پتروشیمی پردیس در این آیین با اشاره به فعالیت‌های پتروشیمی پردیس در زمینه مسئولیت اجتماعی خود گفت: این شرکت با رعایت اصول و استانداردهای زیست محیطی به رکوردهای تولید محصول با کمترین مقدار آلایندگی برای محیط زیست دست یافته است.

وی افزود: تاکنون فعالیت‌های تأثیرگذاری از سوی پتروشیمی پردیس به‌منظور ایجاد کمربند سبز در سطح منطقه و حمایت علمی و مالی از طرح‌های زیست محیطی انجام شده و این حمایت‌ها در آینده نیز به‌صورت گستره‌تر ادامه خواهد داشت.

اهتمام پتروشیمی پردیس در حفظ محیط زیست

فرهاد قلی‌نژاد، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز در این آیین، پتروشیمی پردیس را مجموعه‌ای دوستدار محیط زیست دانست و گفت: مجتمع پتروشیمی پردیس بدون ایجاد آلودگی از صنایع سبز کشور است و با اهتمامی که نسبت به محیط زیست دارد از سازمان‌های نمونه استان بوشهر به‌شمار می‌رود.

وی ادامه داد: پارسال با همکاری پتروشیمی پردیس و سازمان‌های مردم‌نهاد، تعداد زیادی نهال حرا در مناطق مستعد استان کاشت شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به روند خشک شدن تالاب نای‌بند در ۱۰ سال اخیر اظهار کرد: کارگروهی در سطح شهرستان عسلویه برای نجات جنگل‌های حرا شکل گرفت و با مطالعات انجام‌شده به این نتیجه رسیدیم که به جای کاشت نهال حرا در نقاط مختلف و آسیب‌پذیر، زیستگاه‌های اصلی را که در معرض خشک شدن و نابودی هستند نجات دهیم.

قلی‌نژاد ادامه داد: به همین منظور سلسله فعالیت‌هایی برای لایروبی، مطالعات آبی و حراکاری در تالاب نای‌بند و سایر زیستگاه‌های حرا در استان بوشهر طرح‌ریزی شد که از امروز در قالب تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان حفاظت محیط زیست و شرکت پتروشیمی پردیس برای دوره زمانی پنج ساله اجرایی می‌شود.

حمایت مالی و معنوی از پروژه‌های پژوهشی و عمرانی حفاظت از جنگل‌های حرا در استان، برگزاری دوره‌های آموزشی، سمینار، همایش علمی، چاپ نشریه، تولید نرم‌افزارهای آموزشی، تولید انیمیشن و فیلم و استفاده از ظرفیت‌های علمی و مالی برای آموزش و اشاعه فرهنگ محیط زیست در جوامع محلی حاشیه جنگل‌های حرا از محورهای این تفاهم‌نامه پنج ساله است.

پتروشیمی پردیس، بزرگ‌ترین مجتمع تولیدکننده آمونیاک و اوره در خاورمیانه و از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان این محصولات در سطح جهان با تولید بیش از ۵ میلیون تن محصول است و در سال‌های اخیر فعالیت‌های بسیاری در زمینه مسئولیت اجتماعی خود و کمک به توسعه جامعه پیرامونی در سه حوزه اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی انجام داده است.

حمایت مادی و معنوی از توسعه مراکز علمی، پژوهشی، بهداشتی و فرهنگی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، تلاش برای بهبود امکانات رفاهی و زیرساخت‌های منطقه مانند ساخت مدرسه، پارک و...، حمایت از ایجاد کمربند سبـز در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و حمایت علمی و مالی از طرح حفاظت مرجان‌های خلیج فارس بخشی از خدمات پتروشیمی پردیس در این زمینه است.

کد خبر 319056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =