اجرای مرحله دوم توسعه ذخیره‌سازی‌های راهبردی نفت هند

هند در نظر دارد مرحله دوم طرح توسعه ذخیره‌سازی راهبردی نفت خام خود را اجرا کند.

به گزارش شانا به نقل از وب‌سایت خبرگزاری امارات (وام)، رامسوار تلی، وزیر مشاور در امور نفت و گاز هند، امروز در مجلس سفلی پارلمان هند موسوم به «لوک‌سابا»، اعلام کرد این کشور در حال توسعه برنامه ساخت تأسیسات ذخیره‌سازی‌های راهبردی نفت و اجرای مرحله دوم آن است.

وی در پاسخ به پرسش‌های اعضای مجلس سفلی (لوک‌سابا) گفت: در مرحله دوم ساخت تأسیسات ذخیره‌سازی‌های راهبردی نفت، مجوزهایی برای ایجاد دو واحد ذخیره‌سازی تجاری - راهبردی جدید با ظرفیت  ۶.۵ میلیون تن در ساختارهای زیرزمینی صادر شده است.

در جریان اجرای مرحله نخست طرح ساخت تأسیسات ذخیره‌سازی‌های راهبردی نفت خام هند، توافقنامه‌ای به‌منظور ذخیره محموله‌های دریافتی نفت خام از ابوظبی در ژانویه ۲۰۱۷ طی دیدار شیخ محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی و معاون فرماندهی عالی نیروهای مسلح امارات در دهلی نو بین هند و امارات امضا شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات در ۱۲ مه ۲۰۱۸،‌ پس از این توافق، نخستین محموله نفت خام از شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) ۱۶ ماه بعد به هند ارسال شد.

محموله‌های بعدی به‌عنوان بخشی از توافق به این مقصد ارسال شده است.

در مرحله دوم اجرای طرح توسعه تأسیسات ذخیره‌سازی‌های راهبردی نفت خام هند، ساخت مخازنی نو در منطقه «چندیخول» واقع در ایالت «ادیشا» با ظرفیت ۴ میلیون تن و دیگری در منطقه «پادور» واقع در ایالت «کارناتاکا» با ظرفیت ۲.۵ تن پیش‌بینی شده است.

این تأسیسات با مشارکت عمومی و خصوصی تأمین مالی می‌شوند.

تلی در این باره گفت: درخواست پیشنهادها برای ساخت این تأسیسات در مرحله نهایی است.

دولت هند پارسال ۲.۱ میلیارد روپیه هند (معادل ۱۵۵.۴ میلیارد دلار) بودجه به بخش تملک زمین در مرحله دوم این طرح اختصاص داد.

کد خبر 319059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =