چین تولید گاز را ۶۰ درصد افزایش می‌دهد

شرکت سینوپک اعلام کرد که چین در نظر دارد تا سال ۲۰۲۵ تولید گاز طبیعی داخلی خود را نسبت به سال ۲۰۲۰ میلادی ۶۰ درصد افزایش دهد.

به گزارش شانا به نقل از رویترز، یکی از محققان برجسته شرکت سینوپک روز سه‌شنبه اعلام کرد که چین قصد دارد به‌منظور کاهش آلایندگی‌ها و کاستن از مقدار انتشار کربن، تولید گاز طبیعی خود را تا سال ۲۰۲۵ میلادی با ۶۰ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۲۰ به ۴۸ میلیارد مترمکعب در سال برساند.

این شرکت بزرگ نفت و گاز متعهد شده است تا سال ۲۰۵۰ با اتکا به تولید گاز بیشتر در مقابل نفت در سبد کالاهای تولیدی خود و سرمایه‌گذاری در هیدروژن به‌عنوان یک سوخت برای بخش حمل‌ونقل، هدف به صفر رساندن مقدار انتشار کرین را محقق کند.

زو زیکیان، متخصص گاز در مؤسسه تحقیقات اکتشاف و توسعه نفت سینوپک، در یک سمینار مربوط به صنعت نفت گفت: این شرکت بر بهره‌برداری از منابع گاز در حوضه سیچوان در جنوب غرب و اردوس در شمال چین تمرکز می‌کند.

 وی افزود: این شرکت قصد دارد سالانه ۱۳ میلیارد مترمکعب گاز شیل از حوضه سیچوان برداشت کند که حدود ۳۰ درصد از کل گاز تولیدی آن را تشکیل خواهد داد.

این متخصص گاز در مؤسسه تحقیقات اکتشاف و توسعه نفت شرکت سینوپک اظهار کرد: سینوپک همچنین به‌عنوان یکی از مهم‌ترین واردکنندگان گاز طبیعی مایع‌شده (ال‌ان‌جی) در چین، با توسعه پایانه‌های موجود در «تیانجین»، «چینگ‌دائو» و «بیهای» و ساخت پایانه‌های تازه در «لانگکو» در استان «شاندونگ» و لیوهه در ژجیانگ، ظرفیت دریافت خود را افزایش خواهد داد.

زیکیان بدون اشاره به هدف کلی افزایش ظرفیت سینوپک گفت: چین تا سال ۲۰۲۵ میلادی بیش از ۳۰ پایانه ال‌ان‌جی راه‌اندازی می‌کند تا حدود ۲۰۰ میلیون تن ال‌ان‌جی را دریافت کنند.

به گزارش بازار سهام نفت و گاز چونگ کینگ، این مقدار بیش از دو برابر ظرفیت ۹۶ میلیون تن کنونی واردات ال‌ان‌جی چین خواهد بود.

کد خبر 319061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =