۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶
  • کد خبر: 319105
هند هم به کارزار کاهش قیمت نفت می‌پیوندد

هند در نظر دارد در کنار چین به‌منظور کاهش قیمت نفت به آزادسازی ذخیره‌سازی‌ها راهبردی نفت خام خود متوسل شود.

به گزارش خبرگزاری شانا به نقل از رویترز، هند، سومین واردکننده بزرگ نفت جهان، ممکن است مانند چین،بزرگ‌ترین مصرف‌کننده نفت جهان، از ذخیره‌سازی‌های راهبردی نفت خام خود برای پایین آوردن قیمت‌های جهانی این ماده به نفع پالایشگران هندی، استفاده کند.

منابع دولتی هفته گذشته به رویترز گفتند که هند در نظر دارد نیمی از ذخیره‌سازی‌های راهبردی نفت خام خود را برای جذب مشارکت خصوصی در توسعه ظرفیت تأسیسات ذخیره‌سازی راهبردی خود بفروشد.

کلاید راسل، ستون نویس رویترز در این باره می‌گوید، فروش نفت از ذخیره‌سازی‌ها نیز می‌تواند به‌عنوان اقدامی از سوی یکی از واردکنندگان ناراضی از افازیش قیمت‌های نفت با هدف پایین آوردن قیمت این کالار راهبردی برای پالایشگران این کشور تلقی شود.

 هند هم‌اکنون حدود ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه  نفت خام در ذخیره‌سازی‌های راهبردی خود جای داده است.

هند شدیدترین منتقد پیمان کاهش عرضه اوپک پلاس در سال جاری بوده و معتقد است از «کاهش مصنوعی برای افزایش قیمت» حمایت نمی‌کند.

در مواردی پرشمار، مقام‌های ارشد هند از اوپک پلاس به‌دلیل جلوگیری از عرضه نفت و بالا نگه داشتن قیمت‌ها انتقاد و ابراز نگرانی کرده‌اند که افزایش قیمت این کالای راهبردی و سوخت در هند سبب کند شدن روند رشد اقتصادی و کاهش سطح تقاضای نفت می‌شود.

به گفته راسل، حرکت هند برای تجاری‌سازی نیمی از ذخیره‌سازی‌های راهبردی خود در درجه نخست با هدف افزایش سرمایه برای ظرفیت‌سازی بیشتر است، اما در عین حال می‌تواند نفت ارزان تر از تأسیسات ذخیره‌سازی تا پالایشگاه‌های هندی را تضمین کند.

هفته گذشته گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه چین به‌دنبال آزادسازی بخشی از ذخیره‌سازی‌های راهبردی نفت خام خود است.

کد خبر 319105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =