نشت‌یابی بیش از یک هزار کیلومتر خطوط لوله انتقال گاز

سرپرست منطقه ۲ عملیات انتقال گاز از نشت‌یابی یک هزار و ۸۷۵ کیلومتر خط لوله گاز توسط واحد بازرسی فنی این منطقه در سه ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، مجید مصدقی با بیان اینکه برای بهره‌برداری ایمن، پایدار و بهره‌ور گاز طبیعی، شناسایی و کنترل خطرها، اجتناب از بروز حوادث همچنین تطابق هر چه بیشتر امور و فعالیت‌ها با استاندارد و دستورعمل‌های شرکت ملی گاز ایران بازرسی خطوط لوله فشار قوی گاز، تاسیسات تقویت فشار گاز  و سیستم حفاظت کاتدی انجام شده  است، گفت: با زحمات کارکنان بازرسی فنی در سه ماه نخست امسال، یک هزار و ۸۷۵ کیلومتر شبکه انتقال گاز نشت‌یابی شد.

وی با بیان اینکه در سه ماه نخست سال ۱۳۹۹ هزار و ۷۸۵ کیلومتر نشت‌یابی خطوط در منطقه ۲ انجام شده بود، از افزایش این مقدار در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

سرپرست منطقه ۲ عملیات انتقال گاز همچنین تصریح کرد: عوامل بسیاری سبب ایجاد نشتی‌های جزئی یا وسیع در خطوط لوله فشار قوی گاز می شود به همین دلیل بازرسی‌های مستمر و نشت‌یابی حساسیت و اهمیت بسیار زیادی دارد و انجام دقیق عملیات نشت‌یابی و بررسی مستمر خطوط لوله و تاسیسات از به وجود آمدن حوادث ناگوار و هدررفت این سرمایه ملی جلوگیری می‌کند.

مصدقی با بیان اینکه عملیات نشت‌یابی از خطوط در استان‌های پهناوری مانند کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، لرستان، مرکزی و یزد انجام شده است، اظهار کرد: افزون در سه ماه نخست امسال همچنین تعداد ۱۵۱ مورد در تاسیسات انتقال گاز مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده نشت‌یابی شده است.

وی با اشاره به اهمیت تأمین ایمن و پایدار گاز برای مصرف‌کنندگان شامل صنعتی و خانگی و اهمیت نگهداری و مراقبت از تأسیسات انتقال گاز به‌ویژه خطوط لوله فشار قوی گاز که در زمین مدفون هستند، بر لزوم بازرسی‌های مداوم و مستمر تاکید کرد و گفت: این بازرسی‌ها سبب افزایش ضریب ایمنی، جلوگیری از خطرهای احتمالی و کاهش هدر رفت گاز و کاهش آلودگی‌های محیط زیستی شده و تاثیر بسزایی در حفظ و صیانت از گاز طبیعی به عنوان یک سرمایه ملی دارد.

سرپرست منطقه ۲ عملیات انتقال گاز همچنین با بیان اینکه کاهش آلودگی‌های محیط زیستی و بهره‌برداری پایدار، ایمن و بهره‌ور گاز طبیعی از دیگر اهداف مهم در انجام عملیات نشت‌یابی است، افزود: با توجه به افزایش خطوط لوله و انشعاب‌ها، پیش‌بینی می‌شود که امسال ۷۳۰۰ کیلومتر نشت‌یابی انجام شود که افزون بر آن تجاوز به حریم، آب‌بردگی‌ها و نمایان بودن لوله‌های گاز و غیره در مسیر خطوط لوله نیز از سوی کارکنان به واحد ذیربط گزارش می‌شود.

کد خبر 319108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =