۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
  • کد خبر: 319115
گام‌های پایانی توسعه گازرسانی در کردستان

مدیرعامل شرکت گاز کردستان اعلام کرد که توسعه گازرسانی در این استان به گام‌های پایانی نزدیک می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، احمد فعله‌گری عملکرد شرکت گاز را بسیار فراتر از تعهدهای خود ذکر کرد و گفت: همسو با گسترش روزافزون واحدهای صنعتی در کردستان، گازرسانی نیز روندی شتابان دارد و سبب تقویت و رونق فعالیت‌های تجاری در این خطه شده است.

وی افزود: شرکت گاز استان کردستان اکنون رویکردهای کیفی را سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده است و می‌کوشد با طراحی دوباره شبکه گاز استان، کیفیت خدمت‌رسانی به مشترکان را افزایش دهد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان با بیان اینکه ضریب نفوذ گاز در شهرهای این استان ۱۰۰ درصد است، بیان کرد: عملیات گازرسانی به شهرهای استان به پایان رسیده و نواحی باقی مانده که از آنها با عنوان حفره‌های خالی یاد می‌شود، بافت‌های مسکونی یا تجاری تازه‌ساخت هستند که به تازگی در حاشیه شهرها شکل گرفته‌اند و با تکمیل پروژه‌های در حال اجرا، این اقشار نیز در آینده نزدیک به شبکه گاز متصل می‌شوند.

به گفته فعله گری، ضریب نفوذ گاز در بخش روستایی به ۹۶ درصد رسیده است که با تکمیل گازرسانی به ۱۴۵ روستا تا دهه فجر امسال، این عدد به ۹۸ درصد افزایش می‌رسد.

وی تصریح کرد: این شرکت در نظر دارد با برنامه‌ریزی انجام‌شده در ۶ ماه پایان سال ۱۴۰۰ عملیات گازرسانی به همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار در استان کردستان را تکمیل کند که با تحقق این مهم، نام استان کردستان به عنوان یکی از استان‌های سبز پیشرو در کشور مطرح می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان یادآور شد: اکنون ۶ شهر استان کردستان به عنوان شهر سبز معرفی شده است که می‌توان به شهرستان مرزی بانه با ضریب نفوذ بیش از ۹۵ درصد، شهرستان دهگلان با ضریب نفوذ ۱۰۰ درصد، شهرستان دیواندره با ضریب نفوذ بیش از۹۵ درصد، شهرستان قروه با ضریب نفوذ ۱۰۰ درصد، شهرستان کامیاران با ضریب نفوذ ۹۸ درصد و شهرستان مرزی سروآباد با ضریب نفوذ ۹۸ درصد اشاره کرد.

کد خبر 319115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =