فاز نخست بندر صادراتی و خدماتی سیراف پارس به بهره‌برداری رسمی رسید

فاز نخست بندر صادراتی و خدماتی سیراف پارس (اسکله نخست صادرات ال‌پی‌جی) با فرمان رئیس جمهوری به بهره‌برداری رسمی رسید.

به گزارش خبرنگار شانا، حسن روحانی، رئیس جمهوری امروز (یکشنبه، دهم مردادماه) و به‌صورت ویدیو کنفرانس دستور بهره‌برداری از یک پست اسکله صادرات گاز مایع (ال‌پی‌جی) سرد، خطوط ارتباطی پالایشگاه‌های فازهای ۱۳، ۱۹، ۲۲ تا ۲۴ و مجتمع پتروپالایش کنگان مستقر در منطقه پارس دو کنگان با ظرفیت صادرات ۵ هزار مترمکعب در ساعت ال‌پی‌جی را صادر کرد.

هدف از احداث بندر صادراتی و خدماتی سیراف پارس که شهریورماه ۱۳۹۳ بر پایه شیوه قراردادی مهندسی، خرید کالا و اجرا (EPC) به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در منطقه پارس دو واگذار شده ایجاد امکان صادرات گاز مایع و گوگرد تولیدی پنج پالایشگاه پارس‌جنوبی در منطقه کنگان است.

در این طرح، دو پست اسکله صادرات گاز مایع با ظرفیت بارگیری کشتی‌هایی با ظرفیت تا ۵۰ هزار تن، اسکله صادرات گوگرد به ظرفیت بارگیری هزار تن بر ساعت، دو انبار ذخیره گوگرد هریک به ظرفیت ۴۳ هزار تن و تجهیزات و متعلقات مربوط به بارگیری گاز مایع و گوگرد پیش‌بینی شده است.

بندر صادراتی و خدماتی سیراف پارس با دارا بودن عمق آب ۳۵ متری، به‌عنوان یکی از بنادر عمیق در منطقه قلمداد می‌شود که ۳۵۰ میلیون دلار در آن سرمایه‌گذاری شده است و در زمان بهره‌برداری برای ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

کد خبر 319154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =