ذخیره‌سازی گاز در شوریجه از مرز یک میلیارد مترمکعب گذشت

مقدار ذخیره‌سازی گاز در مخزن شوریجه با میانگین تزریق روزانه ۱۰ میلیون مترمکعب گاز به مخزن شوریجه دی در سال ۱۴۰۰، تاکنون به بیش از یک میلیارد مترمکعب گاز رسیده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، احمد رجبی، مدیر تولید این شرکت گفت: با هماهنگی‌های صورت‌پذیرفته بین مدیریت تولید این شرکت، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق و مدیریت‌های هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی گاز ایران، میزان ذخیره‌سازی گاز در مخزن شوریجه خانگیران سرخس از مرز یک میلیارد مترمکعب گذشت.

وی افزود: با توجه به ثبت رکورد ذخیره‌سازی یک میلیارد و ۸۵۶ میلیون مترمکعب گاز در سال ۹۹ و نقش کلیدی و راهبردی این مخزن در تولید و پشتیبانی از گاز زمستانی و تأمین انرژی استان‌های شمالی و شمال شرق کشور، برنامه‌ریزی برای عبور از رکورد یادشده در سال ۱۴۰۰ انجام شده و بخش‌های ستادی و عملیاتی، با وجود شیوع گسترده بیماری کرونا با همه توان در این مسیر فعالیت می‌کنند.

مدیر تولید شرکت نفت مناطق مرکزی ایران تصریح کرد: در صورت تأمین و تحویل گاز کافی از سوی شرکت ملی گاز ایران و استمرار تزریق حداکثری گاز تا نیمه نخست آبان‌ماه، پیش‌بینی می‌شود مقدار تزریق به مرز حدود ۲ میلیارد مترمکعب برسد و همچنین میزان بازتولید در چهار ماه پایانی سال جاری به‌طور میانگین ۱۵ میلیون مترمکعب در روز خواهد بود.

رجبی درباره مقدار ذخیره‌سازی گاز در مخزن سراجه قم نیز گفت: ذخیره‌سازی در مخزن سراجه قم اکنون بیش از ۱۰۰ درصد برنامه تحقق‌یافته است و این روند، طبق برنامه ادامه دارد.

این گزارش می‌افزاید با حفاری/ تعمیر و احداث تأسیسات سرچاهی و خطوط لوله جریانی سه حلقه چاه در سراجه و سه حلقه چاه در شوریجه طی امسال پیش‌بینی می‌شود، ضمن امکان افزایش مقدار ذخیره‌سازی و بازتولید گاز در این دو مخزن، عملیات تزریق و برداشت گاز به لحاظ فرآیند عملیاتی، مطلوب‌تر انجام شود.

کد خبر 319294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =