مشارکت ایران در توافق اوپک پلاس پس از احیای صادرات نفت

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اعلام کرد که ایران پس از احیای صادرات نفت خود، در اقدام‌های اوپک پلاس برای تثبیت قیمت‌ها در بازار جهانی نفت مشارکت می‌کند.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، میخاییل اولیانوف روز چهارشنبه (۱۳ مردادماه) در توئیتی در پاسخ به توئیت کاظم غریب‌آبادی، نماینده ایران نزد سازمان‌های بین المللی در وین نوشت: یک پیام مهم. امیدواریم که پس از لغو تحریم‌ها درباره ایران و احیای صادرات نفت این کشور، تهران به تلاش‌های اوپک پلاس برای حفظ ثبات بازار جهانی نفت بپیوندد.

غریب آبادی در توئیت خود نوشته بود: ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به پیام تبریک محمد سانوسی بارکیندو،  دبیرکل اوپک، از دبیرخانه این سازمان به‌خاطر تلاش‌هایش برای حفظ ثبات در بازار جهانی نفت در طول دو سال اخیر قدردانی کرده و برای او و همکارانش آرزوی موفقیت کرد.

اوپک پلاس که متشکل از ۲۳ کشور است آوریل ۲۰۲۰ در میانه رکود تقاضا ناشی از شیوع ویروس همه‌گیر کرونا و کاهش قیمت‌ها، تولید خود را به طور بی‌سابقه‌ای ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داد. این نهاد به تدریج بخشی از عرضه را احیا کرد و رقم کاهش عرضه را به حدود ۵.۸ میلیون بشکه در روز رساند.

کد خبر 319441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =