قیمت نفت خام همچنان زیر ۷۰ دلار است

قیمت نفت خام امروز (سه‌شنبه، ۱۹ مردادماه) در معاملات بازارهای آسیا پس از رسیدن به پایین‌ترین سطح سه هفته اخیر در روز دوشنبه (۱۸ مردادماه) اندکی افزایش یافت اما همچنان در سطوح زیر ۷۰ دلار برای هر بشکه معامله می‌شود.

به گزارش شانا به نقل رویترز از توکیو، قیمت‌های جهانی نفت خام در معاملات روز سه‌شنبه بازارهای آسیا به‌دلیل نگرانی ناشی از افزایش موارد ابتلا به ویروس همه‌گیر کووید-۱۹ (کرونا) و به‌دنبال آن قوانین منع رفت و آمد و تأثیرش بر تقاضای سوخت، از پایین‌ترین سطح سه هفته گذشته اندکی بهبود یافت.

قیمت شاخص نفت خام برنت ساعت ۶ و ۱۴ دقیقه امروز (سه‌شنبه، ۱۹ مردادماه) با ۲۹ سنت افزایش معادل چهاردرصد به ۶۹ دلار و ۳۳ سنت و  قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا با ۴۶ سنت افزایش معادل هفت درصد به ۶۶ دلار و ۹۴ سنت رسید.

چین روز دوشنبه از افزایش موارد ابتلا به سویه جدید ویروس کرونا که برای نخستین بار در اواخر سال ۲۰۱۹ در این کشور آسیایی شناسایی شد، خبر داد.

بعضی از شهرهای چین، بزرگترین واردکننده نفت خام در جهان، به روند آزمایش‌های گسترده شتاب بخشیده‌اند زیرا مقام‌های چینی سعی دارند با سویه جدید کرونا دلتا که سرعت شیوع بالایی دارد مقابله کنند.

مؤسسه «آی‌ان‌جی اکانومیکس» در یادداشتی اعلام کرد: هنوز عدم قطعیت زیادی درباره چگونگی شرایط تازه شیوع ویروس کرونا در چین و تأثیرش برای تقاضا و قیمت‌های جهانی نفت خام وجود دارد.

تحلیلگران بر این باورند که مجلس سنای ایالات متحده آمریکا لایحه زیرساختی یک تریلیون دلاری را در اواخر روز سه‌شنبه تصویب می‌کند که این قانون سبب بهبود شرایط اقتصادی و تقاضا برای فرآورده‌های نفتی می‌شود، در عین حال افزایش شمار ابتلا به ویروس کرونا، چشم‌انداز رشد اقتصادی و مصرف را مبهم می‌کند.

مؤسسه «ای‌ان ‌زد ریسرچ» در یادداشتی آورده است که سرمایه‌گذاران با توجه به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا، با تردیدهایی روبه‌رو شده‌اند.

کد خبر 319643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =