فضای عمومی مجلس درباره وزیر پیشنهادی نفت مثبت است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به فضای مثبت مجلس درباره وزیر پیشنهادی نفت گفت: وزیر نفت باید بر توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی تمرکز بیشتری داشته باشد.

احمد دنیامالی درباره جواد اوجی، وزیر پیشنهادی نفت به خبرنگار شانا گفت: فضای عمومی مجلس در مورد ایشان در مجموع مثبت است و از آقای اوجی به نیکی یاد می‌شود.

وی به شرایط ویژه کشور به‌دلیل تحریم‌ها اشاره کرد و افزود: نمی‌توان نفت را بدون تحریم دید. تحریم سبب شد بودجه کشور پارسال بدون نفت بسته شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: مدیریت سهم ایران در بازار جهانی نفت افزون بر وزارت نفت وابسته به همکاری ارکان دولت، سیاست خارجی و مسائل و شرایط حوزه دیپلماسی و بین‌المللی کشور است و نمی‌توان تنها از وزیر نفت انتظار داشت فروش نفت ایران را بهبود بخشد.

دنیامالی، اصلاح شرایط سرمایه انسانی صنعت، تولید بنزین با کیفیت و گازرسانی به مناطق محرومی را که هنوز گازرسانی نشده است از مواردی برشمرد که وزیر نفت آینده باید به آنها توجه کند.

وی توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: پتروشیمی‌های مادر برای تولید مواد پایه و اولیه توسعه مطلوبی در کشور داشته‌اند، بنابراین توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی را باید از موارد اولویت‌دار دانست تا افزون بر جلوگیری از واردات این محصولات از خام‌فروشی نیز بیشتر فاصله بگیریم.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی افزون بر سرمایه مورد نیاز پایین‌تر، اشتغال‌زایی و ارزش افزوده بالایی را نیز برای کشور محقق می‌کند، تأکید کرد: وزیر نفت باید بر توسعه صنایع پایین‌دستی در حوزه پتروشیمی تمرکز بیشتری داشته باشد.

کد خبر 319848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =