صلاحیت وزیران پیشنهادی از فردا در مجلس بررسی می‌شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از صبح فردا بررسی صلاحیت گزینه‌های پیشنهادی برای وزارتخانه‌های دولت سیزدهم را آغاز می‌کنند.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی رئیس‌جمهوری از فردا (شنبه، ۳۰ مردادماه) با بررسی صلاحیت «حسین باغگلی» وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و قرائت گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس درباره وی، آغاز می‌شود.

بر اساس ماده ۲۰۴ آیین‌نامه داخلی مجلس در روند بررسی صلاحیت وزیران، ابتدا رئیس‌جمهوری به مدت دو ساعت و نیم به دفاع از برنامه‌های دولت و همچنین معرفی وزیران پیشنهادی و برنامه‌های آنها می‌پردازد. بر اساس قانون پنج نماینده موافق و پنج نماینده مخالف، دیدگاه‌های خود را درباره کلیات برنامه ارائه می‌کنند و سپس بررسی صلاحیت و برنامه‌های هر یک از وزیران پیشنهادی براساس حروف الفبا و با ارائه گزارش کمیسیون مربوطه هر وزیر آغاز می‌شود.

پس از شنیدن گزارش کمیسیون درباره گزینه پیشنهادی دو نماینده موافق و دو نماینده مخالف هر کدام به‌مدت ۱۵ دقیقه درباره نقاط قوت و ضعف وزیر پیشنهادی اظهار نظر می‌کنند و در نهایت وزیر پیشنهادی به‌مدت ۳۰ دقیقه فرصت خواهد داشت تا از برنامه‌ها و دیدگاه‌های خود برای احراز پست وزارت دفاع کند.

بر پایه اعلام سیدنظام‌الدین موسوی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس، جلسات رأی اعتماد به صورت دو شیفت برگزار می‌شود و مجلس در این دوره نطق میان دستور نخواهد داشت. بر اساس پیش‌بینی، بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی تا روز سه‌شنبه ادامه خواهد یافت. پس از پایان بررسی صلاحیت، رأی‌گیری کلی در جلسه علنی انجام می‌شود که تاکنون تصمیم بر برگزاری این رأی‌گیری به صورت الکترونیکی بوده است. پس از پایان رأی‌گیری نتایج رأی نمایندگان مجلس به هریک از وزیران پیشنهادی اعلام خواهد شد.

کد خبر 319942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =