پوتین: ۱۵ کیلومتر تا تکمیل خط لوله نورد استریم-۲ باقی مانده است

رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که تنها ۱۵ کیلومتر از ساخت خط لوله انتقال گاز نورد استریم-۲ باقی مانده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، ولادیمیر پوتین روز جمعه (۲۹ مردادماه) اعلام کرد که تنها ۱۵ کیلومتر (۹ مایل) دیگر تا پایان ساخت خط لوله انتقال گاز نورد استریم ۲ باقی مانده است. این خط لوله گاز روسیه را از طریق اوکراین به آلمان منتقل می‌کند.

این پروژه ۱۱ میلیارد دلاری ظرفیت بخش نخست خط لوله نورد استریم را دوبرابر می‌کند و به ۱۱۰ میلیارد متر مکعب در سال می‌رساند. نورد استریم-۲ کانون تنش بین مسکو و غرب بوده است.

این پروژه با وجود تحریم‌های ایالات متحده به مرز تکمیل شدن رسیده و پرسش اصلی این است که چگونه روسیه - پس از پایان قرارداد ترانزیت کنونی بین کی‌یف و مسکو در ۲۰۲۴ - گاز خود را به اروپا منتقل می‌کند.

پوتین روز جمعه پس از دیدار با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در کرملین، گفت: روسیه قصد دارد به تعهدهای خود در زمینه ترانزیت گاز از طریق اوکراین به‌طور کامل عمل کند.

وی افزود: مسکو آماده ارسال گاز از طریق همسایه خود - حتی پس از سال ۲۰۲۴ – است، اما روسیه باید ابتدا مقدار تقاضا برای این سوخت فسیلی را بداند.

بازار گاز اروپا مشتاقانه منتظر دریافت گاز روسیه از طریق نورد استریم ۲ است زیرا قیمت گاز اروپا به‌دلیل کمبود عرضه گاز طبیعی مایع شده (ال‌ان‌جی) به بالاترین حد خود رسیده است.

اوکراین با ساخت نورد استریم-۲ مخالف است و این پروژه را دارای انگیزه سیاسی می‌داند.

شرکت دولتی انرژی اوکراین (نفتوگاز) روز جمعه و پیش از مذاکرات پوتین و مرکل اعلام کرده بود که این پروژه قوانین اتحادیه اروپا را نقض کرده است و نمی‌تواند فعالیت تجاری داشته باشد و باید متوقف شود.

کد خبر 319962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =