اوجی فردی با روحیه جهادی و دارای تجارب و تخصص مرتبط است

نمایندم مردم ساری در مجلس گفت: وزیر پیشنهادی نفت، فردی با روحیه جهادی و انقلابی، دارای تجارب و تخصص مرتبط با صنعت نفت و از بدنه این مجموعه است.

به گزارش خبرنگار شانا، علی بابایی کارنامی صبح امروز (چهارشنبه، سوم شهریورماه) به‌عنوان نماینده موافق وزیر پیشنهادی نفت دولت سیزدهم در نشست بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی نفت در مجلس افزود: دیدگاه‌های بسیار خوبی درباره ایشان مطرح شده است و ما نیز در کمیسیون‌های مختلف سوابق و برنامه‌های ایشان را به‌طور کامل بررسی کردیم و خوشبختانه برنامه‌های ایشان در زمینه چالش‌های مهم صنعت نفت مؤثر شناخته شد.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و هفته دولت و با اشاره به نارضایتی مردم از وضع اقتصادی تأکید کرد: هشت چالش‌ مهم صنعت نفت کشور در برنامه‌های ایشان مورد اشاره قرار گرفته است که اصلاح ساختار سازمانی، وضع سرمایه انسانی به‌عنوان یکی از چالشی‌ترین موارد که در طول هشت سال گذشته در سخت‌ترین شرایط کار و زندگی کردند و بی‌عدالتی در ساختار سازمانی از جمله مهم‌ترین این موارد بود.

نماینده مردم ساری در مجلس با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی دقیق و شفاف در زمینه اصلاح ساختار سازمانی و توجه به سرمایه انسانی در صنعت نفت گفت: احیای دانشگاه صنعت نفت، بازنگری در مأموریت‌ها و ساختار سازمانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، لزوم فعال‌سازی بخش صنایع پایین‌دستی صنایع پتروشیمی برای تکمیل زنجیره ارزش و کارآفرینی و ایجاد اشتغال و سرانجام جلوگیری از خام‌فروشی از دیگر مواردی است که باید در صنعت نفت مورد توجه قرار گیرد و البته ایشان به این موارد توجه داشته‌اند.

بابایی با تأکید بر نبود بهره‌وری در ساختار سرمایه انسانی موجود صنعت نفت افزود: اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی به‌عنوان یکی از اصول مورد توجه مقام معظم رهبری که یکی از حوزه‌های مهم آن در صنعت نفت است، باید در این صنعت مورد توجه قرار بگیرد.

خنثی‌سازی تحریم و فروش نفت در شرایط سخت امروز

وی همچنین با اشاره به نقش مهم وزارت نفت در ساختار اقتصادی کشور مواردی نظیر نقش تعاونی‌ها، نقش مردم برای سرمایه‌گذاری در وزارت نفت، خنثی‌سازی تحریم و فروش نفت در شرایط سخت امروز را از دیگر موارد مهم و مورد توجه در صنعت نفت اعلام کرد و گفت: امروز همه بودجه سنواتی ما متکی به نفت است و فروش نفت یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های امروز ما در مجلس است و فردی که در وزارت نفت به‌عنوان وزیر انتخاب می‌شود، باید توانمند و هوشمندی بالایی در روابط بین‌الملل، تجارت خارجی و توجه به زیرساخت‌های وزارت نفت داشته باشد.

دومین نماینده موافق وزیر پیشنهادی نفت افزایش تولید و توسعه میدان‌های مشترک نفت و گاز در مناطق جنوب و شمال کشور را از دیگر موارد مورد توجه در صنعت نفت خواند و گفت: اگر خودکفایی فرزندان این سرزمین و سپاه مقتدر ما نبود، مشخص نبود فازهای پارس جنوبی در شرایط تحریم چه سرنوشتی پیدا می‌کردند؟

بابایی افزود: مدیریت مصرف انرژی و کاهش شدت افزایش مصرف باید در برنامه‌ریزی‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت صنعت نفت مدنظر قرار گیرد.

وی توسعه صنایع پایین‌دستی و تکمیل زنجیره ارزش و کاهش خام‌فروشی را از دیگر بندهای مورد توجه در برنامه ارائه‌شده از سوی وزیر پیشنهادی نفت خواند و گفت: یکی از دغدغه‌هایی که در کشور داریم نرخ بالای بیکاری است که از طریق توسعه صنایع نفت و گاز، توجه به زنجیره‌های صنعت نفت به‌ویژه صنایع پایین‌دستی، بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های مهم کشور مشغول کار خواهند شد.

نماینده مردم ساری، صادرات گاز و بحث دیپلماسی انرژی را از دیگر رئوس موردتوجه برنامه ارائه‌شده جواد اوجی خواند و گفت: در شرایط امروز اقتصادی و سیاسی کشور ما باید از وزیری هوشمند و توانمند استفاده کنیم تا افزون بر همکاری بین‌المللی، به بحث اقتصاد مقاومتی مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز توجه داشته باشد.

بابایی با تأکید بر لزوم توجه به حوزه توسعه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه نفت و گاز که دارای ۱۰ تا ۱۵ شاخص است و رئوس آن را رهبری تعیین کردند، افزود: ما مجلس انقلابی هستیم و باید در زمینه ابزار بالادستی که مقام معظم رهبری تعیین می‌کنند گام برداریم و آقای اوجی از این بابت گزینه مناسبی به‌شمار می‌رود.

همه گزینه‌های پیشنهادی از مسیر دستگاه‌های امنیتی عبور کرده‌اند

وی با تأکید بر اینکه اهل مسامحه و تعارف نیستم، گفت: آقای اوجی فردی است که بر اساس گفتمان دولت از بدنه وزارت نفت انتخاب شده و دارای تجارب بسیار خوبی است

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت‌های الیاس نادران، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره اسنادی درباره آقای اوجی گفت: همه وزیران از جمله وزیر نفت که در رأس وزارتخانه‌های کشور است، از مسیر دستگاه‌های امنیتی عبور کرده‌اند و این‌طور نیست که بدون بررسی صلاحیت انتخاب شده باشند.

بابایی مشکلات حوزه نفت و گاز استان‌های شمالی در مازندران، توجه به زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی در شمال کشور، تأمین سوخت مورد نیاز مردم استان‌های شمالی و توجه به مطالبات مردم مناطق محروم را از جمله توقعات خود از وزیر نفت جدید خواند و تأکید کرد: امیدواریم وزیر نفت جدید در به‌کارگیری نیروهای سالم، توانمند و مبارزه با فساد که موردنظر آقای رئیس‌جمهور نیز هست، تلاش وافر داشته باشد.

کد خبر 320097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =