ارسال محموله‌های سوخت ایران به مقاصد مختلف مسئله‌ای حاکمیتی است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ارسال محموله‌های سوخت به مشتریان ایران در کشورهای مختلف مسئله‌ای حاکمیتی است که نفت و سوخت خود را به کدام مشتریان و کشورها بفروشیم و نمی‌توانند جلو تجارت مشروع ما را بگیرند.

به گزارش شانا، سعید خطیب‌زاده امروز (دوشنبه، هشتم شهریورماه) در نشست خبری که از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد، درباره ارسال محموله‌های سوختی ایران به لبنان گفت: ما برای تجارت خارجی مشروع خود بسیار جدی هستیم و همگان بدانند تجارت مشروع جزو اولویت‌ها و بدیهیات حقوق بین‌الملل است. برای فروش محموله سوختی به لبنان نیز همین مسیر را رفتیم و تا زمانی که مشتری داشته باشیم، این مسیر ادامه می‌یابد.

وی افزود: مردم لبنان مردم ثروتمندی هستندی، نیازمند اعانه نیستند و می‌توانند نیازهای خود را تأمین کنند. فقط برخی کشورها باید از سیاسی کردن مسائل دست بردارند و اجازه دهند مردم لبنان نیازهای خود را تأمین کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: درباره نشست بغداد و تاثیر آن بر همکاری‌های منطقه‌ای عنوان کرد: ما از هر ابتکار و اقدامی که به صلح و ثبات عراق کمک کند، پیش‌قدم بوده و خواهیم بود. امیدواریم این نشست‌ها گام مؤثری برای همگرایی منطقه بدون دخالت قدرت‌های فرامنطقه‌ای باشد.

کد خبر 320333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =