۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶
  • کد خبر: 320671
افزایش قیمت گاز تهدیدی برای احیای اقتصاد جهان است

افزایش جهانی قیمت گاز طبیعی در بخش‌های مختلف جهان روند بهبود شرایط اقتصادی را به خطر می‌اندازد.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، قیمت گاز طبیعی به‌طور بی‌سابقه‌ای در حال افزایش است و این مسئله حتی برای مردم عادی و تولیدکنندگان صنایع  کوچک نقاط مختلف جهان خبری بد به‌شمار می‌آید.

هزینه فصلی این سوخت در بیشتر بازارهای بزرگ به‌طور بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است و به نظر می‌رسد افزایش بیشتری به همراه دارد، این مسئله همچنین تهدیدی برای روند احیای اقتصادی از همه‌گیری ویروس کروناست.

زمستان پیش رو ممکن است دشواری‌های را برای مردم جهان به همراه داشته باشد و نشان دهد که گاز برای اقتصاد دنیا فراگیر و حیاتی شده است.

قیمت‌های بسیار بالا ممکن است توان خرید خانوارها را فلج کند و سبب شود دستمزدها نسبت به رشد تورم کافی نباشند و گزینه‌های دشواری را پیش روی سیاست پولی بانک‌های مرکزی جهان قرار دهد.

بدتر از همه کمبود عرضه واقعی ممکن است سبب از کار افتادن بخش‌های وسیعی از صنعت یا حتی خاموشی کشورهای در حال توسعه و برانگیخته شدن نارضایتی اجتماعی شود.

افزایش قیمت گاز در ابتدای تابستان و نیمکره شمالی آغاز شد، درست زمانی که مشخص شد عرضه کافی برای پر کردن مخازن پیش از زمستان اروپا وجود ندارد.

در سراسر جهان تبعات اقتصادی افزایش قیمت گاز طبیعی در حال آشکار شدن است، قیمت این حامل انرژی بر تولید شکر در اروپا هم تأثیر گذاشته است و حتی کارخانه‌های سرامیک‌سازی چین مجبور به کاهش تولید شده‌اند.

کد خبر 320671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =