۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
  • کد خبر: 320771
تاب‌آوری خط هفتم سراسری انتقال گاز افزایش یافت

مدیر منطقه ۶ انتقال گاز از پایان موفقیت‌آمیز تعمیر شیرهای معیوب بای‌پاس ایستگاه‌های کیلومتر ۴۴۰ و ۴۶۴ خط هفتم سراسری انتقال گاز در شهریورماه ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، علیرضا عربلو اظهار کرد: تعمیر به‌موقع شیرهای بای‌پاس در کوتاه‌ترین زمان ممکن سبب شد عملیات پیگرانی خط لوله هفتم سراسری مطابق برنامه زمان‌بندی انجام شود که سبب افزایش ضریب اطمینان انتقال پایدار گاز طبیعی به مصرف‌کننده‌های صنعتی و خانگی در استان‌های سیستان و بلوچستان و جنوب استان کرمان شده است.

وی با اشاره به گرمای شدید و حفاری در اطراف خط لوله گاز با فشار بالای حدود ۱۰۰۰psi، گفت: اصلاح و بازسازی شافت واسط گیربکس و شیر، همچنین تعویض گیربکس معیوب شیر با گیربکس بهینه از فعالیت‌های انجام‌شده در این تعمیرات بوده است.

ارتباط پایدار فیبر نوری

مدیر منطقه ۶ عملیات انتقال گاز همچنین از راه‌اندازی بخش پسیو و اکتیو فیبر نوری خط هفتم سراسری با ظرفیت داده STM-۴ به طول ۷۰۰ کیلومتر خبر داد و افزود: افزایش و تاب‌آوری شبکه ارتباطی روی خط لوله هفتم سراسری انتقال گاز برای راه‌اندازی بخش پسیو و اکتیو مخابرات شامل Hot line، PCM، SDH NMS، در زیرساخت‌های ارتباطی در بستر اختصاصی شرکت ملی گاز و برای تأمین شبکه، تلفن، RTU،VHF بوده است.

عربلو تصریح کرد: انجام این پروژه سبب تامین پوشش VHF در مسیر خط شده است و امکان ارتباط  RTUها با مرکز دیسپچینگ منطقه را فراهم می‌کند همچنین همه ایستگاه‌های مسیر خط لوله هفتم سراسری و انشعابات آن، مراکز بهره برداری خطوط لوله کهنوج، ایرانشهر و زاهدان را زیر پوشش قرار می‌دهد.

مدیر منطقه ۶ عملیات انتقال گاز بیان کرد: اکنون امکان تأمین ارتباطات روی بستر اختصاصی شرکت ملی گاز ایران فراهم شده است که این موضوع از لحاظ اقتصادی سود و صرفه قابل توجهی برای منطقه به‌دنبال خواهد داشت.

کد خبر 320771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =