پایداری تولید محصولات زنجیره پلی‌اتیلن ترفتالات ایران افزایش یافت

سیستم حفاظت کاتدی کارخانه پت ‌۲ پتروشیمی شهید تندگویان در سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» و همسو با برنامه حفظ، نگهداشت، رفع موانع و گلوگاه‌های تولید از سوی متخصصان داخلی و استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان روزآمد شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی شهید تندگویان، این شرکت در سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» و همسو با برنامه حفظ، نگهداشت، رفع موانع و گلوگاه‌های تولید، سیستم حفاظت کاتدی کارخانه پت ۲ مجتمع را با هدف تداوم تولید و استفاده از توان و تخصص کارشناسان داخلی و تجهیزات ایرانی، روزآمد کرد.

سیستم حفاظت کاتدی با جلوگیری از خوردگی سطح خارجی خطوط لوله زیرزمینی، همچنین کف مخازن در صنایع مختلف به‌ویژه صنعت نفت و پتروشیمی تاثیری بسزا در فرآیند تولید داشته و به‌دلیل اینکه خطوط آب آتش‌نشانی شرکت‌ها به صورت زیر زمینی است و حفاظت از آنها، ضریب ایمنی را در صنایع افزایش می‌دهد، پایش و حفاظت مستمر این سیستم و روزآمد کردن آن از جمله برنامه‌های کلیدی برای تداوم و استمرار تولید است.

بر این اساس، پتروشیمی شهید تندگویان به‌عنوان تولیدکننده محصولات راهبردی زنجیره پلی‌اتیلن ترفتالات و اسید ترفتالیک خالص همواره تلاش می‌کند به بهترین نحو ممکن کیفیت و کمیت محصولات تولیدی را افزایش دهد و مدیریت شرکت هم نگاه و توجه ویژه‌ای به عوامل مربوط به تولید از جمله سیستم حفاظت کاتدی مجتمع دارد.

در این زمینه کارشناسان و متخصصان پتروشیمی شهید تندگویان با بهره‌گیری از ظرفیت و توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی اقدام به طراحی و روزآمدکردن سیستم حفاظت کاتدی کارخانه PET۲ کرده است که از جمله اقدام‌های انجام‌شده در این برنامه می‌تن به اجرای سه بستر آندی جدید و به‌روزرسانی ترانس رکتیفایر (یکسوساز) اشاره کرد.

افزون بر این برنامه، اقدام‌های دیگری در مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان به‌منظور بهینه‌سازی این سیستم انجام شده که تعویض ۴۰ عدد آند برای بسترهای آندی قدیمی، بررسی و پایش وضع نشتی جریان حفاظت کاتدی و انجام اقدام‌های اصلاحی با ایزوله کردن خطوط، همچنین تعویض و نصب پنج عدد ترانس یک‌سوساز از جمله این موارد است.

با انجام اقدام‌های فنی، وضع سیستم حفاظت خطوط لوله زیرزمینی مجتمع در سطح مطلوبی قرار گرفته، اما به‌منظور افزایش ضریب حفاظت سیستم کاتدی، برنامه‌ریزی لازم برای طراحی و ارتقای سیستم یادشده در واحدهای دیگر پتروشیمی در حال اجراست.

کد خبر 320909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =