قرارداد بهره‌برداری، تعمیر و نگهداری بزرگ‌ترین خط لوله اتیلن جهان امضا می‌شود

قرارداد بهره‌برداری، تعمیر و نگهداری خط لوله اتیلن غرب میان شرکت ملی صنایع پتروشیمی به‌عنوان مالک خط و شرکت راه‌اندازی و بهره‌برداری صنایع نفت (اویکو) به‌عنوان پیمانکار امضا می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، قرارداد بهره‌برداری، تعمیر و نگهداری خط لوله اتیلن غرب به‌عنوان نخستین قرارداد در نوع خود که شامل خطوط لوله و ایستگاه‌های تقویت فشار در صنعت نفت است به‌صورت یکپارچه به پیمانکار بخش خصوصی واگذار می‌شود.

شرکت ملی صنایع پتروشیمی از تابستان ۱۳۹۹ و پس از واگذاری خط لوله اتیلن غرب به این شرکت، ضمن تداوم توسعه همسو با وظایف حاکمیتی خود و به‌منظور حفظ و گسترش سرمایه‌های ملی و زیرساخت‌های صنعت پتروشیمی مناقصه برگزار کرد که سرانجام شرکت اویکو مردادماه امسال به‌عنوان پیمانکار بهره‌برداری، تعمیر و نگهداری این خط لوله ملی مشخص شد.

خط لوله اتیلن غرب باوجود اینکه از سوی دولت احداث شد و در سال ۱۳۹۱ به بهره‌برداری رسید، هم‌زمان با واگذاری مجتمع‌های پتروشیمی به بخش خصوصی واگذار شد.

شرکت ملی صنایع پتروشیمی با همکاری نهادهای نظارتی و دیگر مبادی ذی‌ربط از سال ۱۳۹۷، به‌منظور صیانت از بیت‌المال، تلاش کرد ضمن ایجاد رابطه منطقی و شفاف مالی با بخش خصوصی، وظیفه بهره‌برداری، تعمیر و نگهداری این خط لوله را به‌عهده گیرد.

کد خبر 320911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =