دستور ذخیره‌سازی سوخت نیروگاه‌ها صادر شده است

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران گفت: با توجه به پیش‌بینی کمبود سوخت نیروگاه‌ها در زمستان امسال، دستور ذخیره‌سازی سوخت نیروگاه‌ها صادر شده است.

به گزارش شانا به نقل از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، رضا پدیدار در چهارمین نشست کمیسیون انرژی اتاق تهران به گزارش اخیر دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) از بیشترین مقدار تولید کشورهای عضو این سازمان در ماه سپتامبر ۲۰۲۱ اشاره کرد و گفت: عربستان با ۹ میلیون و ۵۸۰ هزار بشکه در روز، عراق ۴ میلیون و ۲۰ هزار بشکه، امارات ۲ میلیون و ۷۱۰ هزار بشکه، ایران ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار بشکه، کویت ۲ میلیون و ۴۴۰ هزار بشکه، نیجریه یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه، لیبی یک میلیون و ۱۲۰ هزار بشکه و آنگولا یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه، بزرگ‌ترین تولیدکنندگان عضو اوپک در ماه سپتامبر ۲۰۲۱ بوده‌اند.

وی در این نشست به گفته‌های اخیر وزیر نفت مبنی بر کمبود سوخت نیروگاه‌ها در زمستان امسال نیز اشاره کرد و افزود: دستور ذخیره‌سازی سوخت نیروگاه‌ها صادر شده است.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق تهران به گفت‌وگوی چندی پیش وزیر نفت در شبکه دوم سیما اشاره کرد که طی آن جواد اوجی، وزیر نفت، اعلام کرد برای حفظ وضع موجود در تولید نفت، نیاز به ۱۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری است.

در ادامه این نشست، محمدرضا طبیب‌زاده، عضو هیئت مدیره انجمن شرکت‌های مهندسی و پیمانکاری صنعت نفت و گاز به ارائه گزارشی در ارتباط با بررسی مقدماتی طرح تشکیل وزارت انرژی و چالش‌های آن پرداخت.

کد خبر 321010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =