اصلاح شبکه مبدل‌های حرارتی به همت متخصصان ملی حفاری

متخصصان مدیریت نگهداری و تعمیرات شرکت ملی حفاری ایران با اجرای طرحی ابداعی موفق به اصلاح شبکه مبدل‌های حرارتی با هدف کاهش دمای موتورهای دستگاه حفاری خشکی در حد استاندارد در شرایط ویژه اقلیمی و محیطی شدند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، سیدعبدالحسین آلبوشوکه، مدیر نگهداری و تعمیرات (نت) این شرکت گفت: تصور دستیابی به این راهکار ابداعی از آنجا نشئت گرفت که شرایط استقرار یکی از دکل‌های حفاری شرکت در نزدیکی چند مشعل (فلر) گازسوز به موازات گرمای شدید خوزستان سبب افزایش دمای موتورهای دستگاه به مقدار ۹۶ درجه سانتیگراد و توقف موتورها در ساعات اوج گرمی هوا می‌شد.

وی با اشاره به اینکه دمای هوای موتورهای دستگاه حفاری در روال طبیعی ۵۰ تا ۶۰ درجه است، افزود: در طرح پیشنهادی متخصصان با ارائه دانش فنی بر مبنای علم مکانیک سیالات، سعی کردند نسبت گرمای انتقال یافته از طریق جابه‌جایی به گرمای انتقال یافته از طریق هدایت (عدد ناسد) تغییر و زمینه کاهش دما را در دستگاه حفاری ۳۸ فتح به مقدار قابل قبول ۷۰ تا ۷۲ درجه فراهم آوردند.

مدیر نگهداری و تعمیرات (نت) شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: تحقق این طرح ابداعی که با همکاری کارشناسان اداره تعمیرات مکانیک رقم خورد، سبب کارکرد بی‌وقفه دستگاه حفاری ۳۸ فتح و شتاب‌بخشی به عملیات حفاری و تشویق و تحسین کارفرمای پروژه حفاری در شرایط و موقعیت ویژه استقرار دکل در میدان نفتی اهواز شد.

آلبوشوکه گفت: این مدیریت خدمات خود را در دو بخش نگهداری و تعمیر تجهیزات دستگاه‌های حفاری اعم از مکانیک، برق، ابزار دقیق و الکترونیک و نگهداری تاپ درایو در محل دستگاه و انجام تعمیرات اساسی تجهیزات در محل کارگاه‌های فنی شرکت به سه مدیریت عملیات حفاری خشکی یک، ۲، ۳ و عملیات حفاری در دریا که زیرمجموعه معاونت مدیرعامل در عملیات حفاری است از سوی کارکنان مدیریت نت مقیم دستگاه یا اعزام متخصصان و کارکنان فنی به مناطق عملیاتی ارائه می‌دهد.

کد خبر 321035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =