۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
  • کد خبر: 321064
توربین ایستگاه تزریق گاز کرنج راه‌اندازی شد

کارشناسان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب توربین گازی ایستگاه تزریق گاز ۶۰۰ کرنج ردیف ب را با طراحی و اجرای روشی نو راه‌اندازی کردند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، غلامرضا نورانی، مدیر تولید این شرکت گفت: رفع اشکال و تعمیرات اساسی توربین سولار مارس پیش از این به شرکت وود گروپ واگذار شده بود، اما پس از چند بار راه‌اندازی و نصب به علت دمای بالا، لرزش‌های غیرعادی و اشکالات متعدد دیگر ادامه کار آن ممکن نبود.

وی افزود: هزینه بسیار بالای تعمیر، تحریم‌های ظالمانه و نیاز عملیاتی ایستگاه به توربین سبب شد کارشناسان در مدیریت تولید و شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری اقدام به بررسی اولیه و سپس راه‌اندازی، بازرسی‌ها و تست‌های عملکردی برای اطمینان از صحت کارکرد این توربین کنند.

مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ادامه داد: این بازرسی‌ها در دو بخش اصلی مکانیک و ابزار دقیق انجام می‌شود که بخش مکانیک آن شامل چرخش روتورها، مسیرهای روغن و هوا، عملکرد تیغه‌های راهنمای هوای توربین و بخش ابزار دقیق آن شامل بررسی حسگرهای لرزش و حرارت توربین است.

نورانی اظهار کرد: این توربین پس از انجام بازرسی‌ها از سوی تعمیرات بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری و با نظارت خدمات مهندسی تعمیرات مکانیک نصب شد.

وی با اشاره به تجارب ناموفق شرکت‌های تعمیرکننده در هنگام راه‌اندازی این توربین گفت: به‌منظور جلوگیری از اشکالات محتمل و راه‌اندازی مطمئن‌تر، روش راه‌اندازی مرحله‌ای برای این توربین برای نخستین بار طراحی و انجام شد و توربین با همت و پذیرش ریسک همکاران و انجام ۱۰ مرحله استارت عملیاتی شد.

مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با بیان اینکه این اقدام بدون صرف هیچ‌گونه هزینه ارزی و ریالی انجام شده است، گفت: هم‌اکنون این توربین با شرایطی بسیار خوب و بدون اشکال بیش از هزار و ۷۰۰ ساعت است که در سرویس قرار دارد.

ایستگاه تزریق گاز CS600 از مهم‌ترین ایستگاه‌های تزریق گاز کشور در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری است.

کد خبر 321064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =