رکوردشکنی قیمت گاز در اروپا راه‌اندازی نورد استریم-۲ را شتاب می‌بخشد

تحلیلگران معتقدند قیمت بی‌سابقه گاز سبب شتاب در فرآیند راه‌اندازی خط لوله انتقال گاز نورد استریم-۲ می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، تحلیلگران روز سه‌شنبه (۲۳ شهریورماه) اعلام کردند که افزایش بی‌سابقه قیمت گاز در اروپا می‌تواند صدور مجوز انتقال گاز با خط لوله نورد استریم -۲ روسیه به آلمان را تسریع کند.

شرکت گازپروم روسیه هفته گذشته اعلام کرده بود ساخت خط لوله را تکمیل کرده است.

اداره برنامه‌ریزی انرژی آلمان هم اعلام کرده بود که پس از دریافت همه اسناد و مدارک لازم، چهار ماه برای تکمیل گواهینامه بهره‌برداری وقت دارد.

به گزارش شانا، این خط لوله امکان دو برابر شدن صادرات گاز روسیه به اروپا از طریق دریای بالتیک را فراهم می‌کند و اوکراین را دور می‌زند، با این حال پروژه یادشده انتقادهای آمریکا و اوکراین را در پی داشته است.

واشنگتن معتقد است این خط لوله وابستگی اروپا به منابع انرژی روسیه را افزایش می‌دهد، اما روسیه معتقد است این پروژه امنیت انرژی اروپا را تأمین می‌کند.

به گفته گازپروم، بهره‌برداری از این خط لوله با چراغ‌سبز آلمان آغاز می‌شود، اروپا به شدت به خرید گاز نیاز دارد، به‌ویژه اکنون که قیمت‌های گاز این منطقه و پیش از فرا رسیدن زمستان به بالاترین حد خود رسیده است.

دیمیتری مارینچنکو، مدیر ارشد مؤسسه فیچ در این باره گفت: برنامه‌ریز آلمانی سعی می‌کند همه مجوزهای لازم را در سریع‌ترین حالت ممکن صادر کند.

کد خبر 321096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =