گاززدایی از محلول‌های آبی در مرکز نوآوری پژوهشگاه نفت

گاززدایی از آب و محلول‌های آبی با استفاده از ماژول‌های غشایی پوشش‌دهی با روش نو، از فعالیت‌های یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در مرکز نوآوری پژوهشگاه صنعت نفت است.

به گزارش شانا به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، در بازدید روز گذشته (۲۳ شهریورماه) رئیس پژوهشگاه صنعت نفت از فعالیت‌های این شرکت دانش‌بنیان (ستارگان نوآور سپهر پارس)، این سیستم گاززدا برای تست و بهینه‌سازی نمونه ماژول‌های پوشش‌دهی‌شده در مقیاس صنعتی رونمایی شد. این سیستم برای گاززدایی از آب مورد نیاز در صنایع مختلف اعم از صنایع پتروشیمی و نیروگاهی کاربرد دارد، همچنین می‌توان از آن برای ساخت سیستم‌های جداسازی گاز با هدف حذف دی‌اکسیدکربن از گاز خروجی دودکش و شیرین‌سازی گاز طبیعی استفاده کرد.

بر اساس این گزارش، از آنجا که فناوری مورد استفاده در این سیستم برای پوشش‌دهی طیف بزرگی از غشاهای الیاف توخالی و غشاهای اسپیرال (spiral wound) استفاده می‌شود می‌توان از آن به‌عنوان یک پلتفرم فناوری در صنایع مختلف نیز استفاده کرد، همچنین با بومی‌سازی تولید ماژول‌های غشایی کامپوزیتی در مقیاس صنعتی، قیمت محصول به‌دست‌آمده حدود یک‌هشتم نمونه خارجی خواهد بود و این موضوع می‌تواند ارزش افزوده بسیار بالایی برای کشور به همراه داشته باشد.

کد خبر 321119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =